استاندار همدان: شهید مفتح پیشگام وحدت ارزش‌های اسلامی و دانشگاه بود


استاندار همدان: شهید مفتح پیشگام وحدت ارزش‌های اسلامی و دانشگاه بود

همدان-ایرنا- استاندار همدان شهید آیت الله مفتح را پیشگام وحدت بین ارزش‌های اسلامی و دانشگاه دانست و گفت: این شهید والامقام به عنوان یک الگو نقش موثری را در بیداری جامعه ایفا کرد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه بوعلی‌سینا همدان و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: آیت الله شهید مفتح به دلیل حضور فعال در حوزه و دانشگاه برای از میان بردن شکاف میان این ۲ نهاد، تلاشی ارزشمند و همه جانبه داشت و در راستای گسترش ارزش های الهی در میان دانشجویان و مقاومت در برابر نفوذ فرهنگ غربی، بذر ایمان و باورهای دینی را در روح و ذهن جوانان دانش پژوه، شکوفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مفتح یک عالم ربانی بود که برای مواجهه با نظام طاغوت هم‌سو با امام راحل حرکت کرد و در بیداری جامعه نقش بی بدیلی را ایفا کردند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه شهید مفتح شخصیتی شخصیت حوزوی بود که در علوم دانشگاهی نیز تبحر داشت، تصریح کرد: نظام ستمشاهی می‌خواست دانشگاه را با فرهنگ غربی همسو کند و یکی از دلایلی که دانشگاهیان علیه نظام طاغوت قیام کردند به دلیل دهن کجی نظام به فرهنگ اسلامی بود.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) به همین دلیل و با توجه به شرایط دانشگاه ها دستور انقلاب فرهنگی را صادر کردند که این اقدام ارزشمند و تاریخی منجر به بروز تحولی شگرف در دانشگاه های کشور شد.

استاندار همدان گفت: انقلاب فرهنگی تحولی در دانشگاه ایجاد کرد که یکی از ثمرات ارزشمند آن حضور موثر و معنوی روحانیت در مراکز علمی و دانشگاهی است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا یک مجموعه علمی کم نظیر و توانمند در کشور است که ۲ وزیر(غلامی و زلفی گل) را به هیات دولت معرفی کرده است، افزود: امیدواریم این دانشگاه در علوم انسانی نیز گسترش پیدا کند تا شاهد ترویج اسلام ناب در این مجموعه ارزشمند علمی باشیم.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا نیز در این آیین گفت: دانشگاه باید بتواند جایگاه خودش را در پیشبرد و ارتقای اهداف جامعه تعریف کند و خیلی مناسب‌ و دقیق‌ برای تحقق این هدف در جامعه اقدام و عمل کند.

«حسین رضوان» تصریح کرد: دانشگاه باید در جهت ارتقای کشور و حل مشکلات جامعه ایفای نقش کند و جهت گیری آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید همسو با حل مشکلات جامعه باشد.

وی، بین‌المللی کردن دانشگاه بوعلی سینا را یکی از اهداف پیش روی این نهاد برشمرد و گفت که با تحقق این هدف سطح دانشگاه به مراتب ارتقا یافته و حضور هر دانشجوی خارجی به واقع سفیری برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین با تقدیر از خدمات «یعقوب محمدی فر»، «حسین رضوان» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا همدان معرفی شد.

۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !