دانشگاه کردستان رتبه 553 گرین‌متریک را کسب کرد


دانشگاه کردستان رتبه 553 گرین‌متریک را کسب کرد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در نخستین حضور خود در جدیدترین رتبه‌بندی جهانی گرین‌متریک، موفق به کسب رتبه 553 جهان شد.

رحمت صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی گرین‌متریک (UI GreenMetric) به ابتکار دانشگاه اندونزی و با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت.

وی افزود: در این نظام رتبه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر جهان بر اساس تعهد و اقداماتشان در راستای مباحث پایداری رتبه‌بندی می‌شوند. گرین‌متریک از شش معیار محیط و زیرساخت (۱۵ درصد)، انرژی و تغییرات اقلیمی (۲۱درصد)، مدیریت پسماند (۱۸ درصد)، آب (۱۰ درصد)، حمل و نقل (۱۸ درصد) و آموزش (۱۸ درصد) برای ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز آموزش عالی استفاده می‌کند.

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در رتبه‌بندی گرین‌متریک ۲۰۲۱، اطلاعات ۹۵۶ دانشگاه از ۸۰ کشور جهان مورد ارزیابی قرار گرفت، تاکید کرد: در رتبه‌بندی کلی، دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن هلند در جایگاه نخست و دانشگاه ناتینگهام انگلستان و دانشگاه گرونینگن هلند به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

صادقی افزود: در این لیست اسامی ۴۲ دانشگاه ایرانی نیز به چشم می‌خورد و دانشگاه کردستان در اولین حضور خود، موفق به کسب رتبه ۲۰ در بین کل دانشگاه‌های ایرانی و رتبه جهانی ۵۵۳ شد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد سرانجام در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است، در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه کردستان با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت