بیش از 10 هزار دز واکسن کرونا در رزمایش حضرت زینب(س) در مشهد تزریق شد


بیش از 10 هزار دز واکسن کرونا در رزمایش حضرت زینب(س) در مشهد تزریق شد

مشهد- ایرنا- مسوول طرح واکسیناسیون کرونا بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: از زمان آغاز رزمایش حضرت زینب(س) که به مناسبت روز پرستار از 17 آذر ماه 1400 آغاز شده است تا کنون 10 هزار و 400 دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف بالای 12 سال در مناطق حاشیه شهر مشهد تزریق شده است.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مصطفی صیقلیان افزود: از این تعداد واکسن تزریق شده ۳۰ درصد دُز اول، ۶۰ درصد دُز دوم و ۱۰ درصد دُز سوم بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای مهر ماه تا شانزدهم آذر ماه امسال نیز ۹۲ هزار و ۲۷۷ دُز واکسن کرونا توسط مراکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی به افراد بالای ۱۲ سال در این مناطق تزریق شده است.

مسوول طرح واکسیناسیون کرونا بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: فعالیت مراکز واکسیناسیون کرونا در مدارس حاشیه شهر مشهد تعطیل شده است اما برخی مساجد این مناطق در قالب رزمایش حضرت زینب(س) مجدد به‌صورت موقت فعال شده‌اند و در حال حاضر مساجد مناطق پنجتن، گلشهر، جاده سیمان و رسالت در قالب رزمایش حضرت زینب(س) فعال هستند.

صیقلیان افزود: تعداد نیروی فعال در طرح واکسیناسیون حضرت زینب(س) ۱۰۰ نفر است که در چهار محور و با همکاری سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراکز فعال شده در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مسجدها حضور دارند.

وی ادامه داد: در قالب رزمایش حضرت زینب(س) روزانه تعداد ۱۰ اتوبوس، هشت تاکسی و چهار مسجد فعال هستند که در هر اتوبوس پنج نفر، در هر تاکسی سه نفر و در هر مسجد ۶ نفر حضور داشته و در امر واکسیناسیون واجدان شرایط مناطق حاشیه شهر مشهد مشارکت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط