13 درصد خانوار خراسان شمالی، زن سرپرست هستند


13 درصد خانوار خراسان شمالی، زن سرپرست هستند

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: 13 درصد خانوار خراسان شمالی زن سرپرست هستند.

ملیحه یغمایی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۳ درصد خانوار استان زن سرپرست هستند، اظهار کرد: به لحاظ زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی دارای رتبه ۹ کشوری است و این امر بدیهی است که زنان سرپرست خانوار نقش اقتصادی در جامعه داشته باشند.

مشارکت اقتصادی ۲۶ درصدی زنان خراسان شمالی

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در سال ۹۹ نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان ۲۶.۲ درصد بوده است، اظهار کرد: این آمار موجب شد که زنان استان در مشارکت اقتصادی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان در استان ۹.۸ درصد است، افزود: این در حالی است که نرخ بیکاری زنان در کشور ۱۷ درصد اعلام شده و این نشان از حضور فعال زنان استان در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی دارد.

یغمایی با تأکید براینکه مزیت استان برای اشتغال زنان مشاغل خرد و خانگی است، اضافه کرد: در حال حاضر زنان در مشاغل خانگی محصولاتی تولید می‌کنند که به دنبال تکمیل زنجیره تولید در این حوزه هستیم.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی افزایش سطح درآمد زنان از مشاغل خانگی را از مسائل مهم دانست و ادامه داد: اگر این مسئله به خوبی محقق شود به طور قطع استقبال زنان از مشاغل خرد خانگی بسیار زیاد خواهد شد.

مشارکت ۵۲ درصدی زنان خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۰

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو استان‌های رتبه‌دار در مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بوده است، تصریح کرد: زنان استان مانند همیشه حضور فعالی در صحنه سیاسی داشته‌اند و با حضور فعال در انتخابات مشارکت ۵۲ درصدی داشتند.

یغمایی با تأکید براینکه اهمیت حضور زنان در اجتماع تنها مربوط به مشارکت اقتصادی نیست، افزود: وقتی مشارکت زنان در موضوعات مهم کشور هم‌چون انتخابات بالا است، نشان می‌دهد که حضور فعال زنان در تمام حوزه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... مورد اهمیت است و نباید منکر نقش مؤثر زنان در اجتماع شد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه مسئله مهم در حضور فعال زنان در اجتماع، نقش آنان در خانه و خانواده است، اضافه کرد: افزایش سطح آگاهی زنان کمک بسیار زیادی به توسعه و پیشرفت کشور می‌کند و وقتی حضرت فاطمه زهرا(س) حضور فعالی در اجتماع و خانواده داشته‌اند باید برای جامعه کنونی ما نیز این نحوه حضور الگویی باشد که بتوانیم شاهد حضور مؤثرتر زنان در اجتماع باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش