طالبان: تهران از ظرفیت خود برای بهبود شرایط افغانستان استفاده کند


طالبان: تهران از ظرفیت خود برای بهبود شرایط افغانستان استفاده کند

وزیر خارجه طالبان در دیدار معاون سفیر ایران در کابل گفت: تهران از ظرفیت خود برای برون‌رفت افغانستان از شرایط جاری و کاسته شدن از فشارهای اقتصادی علیه مردم این کشور استفاده کند.

سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران با امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مصوبات اقتصادی سفر حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان پیگیری و بر تأمین نیاز مردم افغانستان به سوخت و لوازم گرمایشی در فصل زمستان تأکید گردید.

متقی در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان، از تهران خواست تا از ظرفیت بین‌المللی خود برای برون‌رفت افغانستان از شرایط جاری و کاسته شدن از فشارهای اقتصادی علیه مردم این کشور استفاده کند.

وزیر امور خارجه طالبان در رابطه با افرایش روابط دیپلماتیک میان افغانستان و سایر کشورها اظهار داشت: هم‌اکنون آماده‌ایم کشورهای مختلف در سطوح مختلف دیپلماتیک فعالیت خود را در افغانستان از سر گرفته و ما نیز نمایندگان خود را در آن کشورها فعال کرده تا بتوانیم مشکلات متعدد هموطنان افغانستانی را در کشورهای مقصد رفع و رجوع نماییم.

طالبان: تهران از ظرفیت خود برای بهبود شرایط افغانستان استفاده کند

متقی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مردم افغانستان گفت: آماده هستیم بنیادهای خیریه بین‌المللی فعالیت خود را در افغانستان آغاز کرده و در این زمینه همکاری گسترده‌ای خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه طالبان با اشاره به برخی اظهارنظرها پیرامون ارتباط حکومت جدید افغانستان و آمریکا اظهار داشت: از اصول و ارزش‌های خود به هیچ عنوان کوتاه نیامده و آنچه بیان می‌شود در واقع تلاشی برای احقاق حقوق مردم افغانستان چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی که نمود بارز آن سپردن کرسی سازمان ملل به مردم افغانستان است نه اینکه افرادی غیرمسئول همچنان بر این کرسی‌ها تکیه زنند.

وی در پایان این دیدار در رابطه با همکاری با جمهوری اسلامی ایران اطهار داشت: ما دو کشور همسایه هستیم و آمادگی کامل برای ادامه روابط گسترده و آزادنه در همه سطوح را داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد