هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی


هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) هیوندای MobED یک ربات 4 چرخ است که می‌تواند دستیاری بسیار کاربردی باشد. در ادامه با تصاویر و جزئیات آن همراه گجت نیوز باشید. هیوندای به‌تازگی رباتی با نام Mobile Eccentric Droid یا به اختصار هیوندای MobED را معرفی کرده که در ابتدا صرفاً یک پایه با چهار چرخ به نظر می‌رسد اما در واقع... نوشته هیوندای MobED معرف...

هیوندای MobED یک ربات 4 چرخ است که می‌تواند دستیاری بسیار کاربردی باشد. در ادامه با تصاویر و جزئیات آن همراه گجت نیوز باشید.

هیوندای به‌تازگی رباتی با نام Mobile Eccentric Droid یا به اختصار هیوندای MobED را معرفی کرده که در ابتدا صرفاً یک پایه با چهار چرخ به نظر می‌رسد اما در واقع کمی پیچیده‌تر از این است.

هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردیهیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی

یکی از قابلیت‌های هیوندای MobED این است که چهار چرخ آن توانایی حرکت به‌صورت مجزا را دارند که باعث می‌شود سرعت آن افزایش پیدا کند و در جهات مختلف راحت‌تر و دقیق‌تر حرکت کند. در واقع این ربات طوری طراحی شده است که می‌تواند درحالی که در جای خود می‌ماند، 360 درجه بچرخد.

این چهار چرخ به یک شاسی تخت و مستطیلی متصل هستند. هر چرخ دارای سه موتور و همچنین سیستم تعلیق جداگانه است که این امکان را برای ربات فراهم می‌کند با تنظیم فاصله بین محورها و زاویه حرکت، در محیط‌های پیچیده حرکت کند.

هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردیهیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی

هیوندای MobED همچنین از سیستم‌ یکپارچه فرمان‌پذیری، ترمز و تنظیم ارتفاع بهره می‌برد و بر پایه آن می‌تواند روی هر سطحی در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد و حرکت کند.

سیستم کنترل حالت MobED محور مرکزی ندارد و با تنظیم ارتفاع هر چرخ به‌صورت جداگانه، حالت بدنه ربات را مطابق با سطحی که روی آن قرار دارد می‌سازد. همچنین چرخ‌ها از تایرهای پنوماتیک 12 اینچی برخوردارند که تا حد ممکن تکان‌ها، ضربات و لرزش‌های ربات هنگام کار را جذب می‌کند.

هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردیهیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی

هیوندای MobED دارای 67 سانتی‌متر طول، 60 سانتی‌متر عرض، 33 سانتی‌متر ارتفاع و 50 کیلوگرم وزن است. عرض فاصله بین محورها نیز تا حداکثر 65 سانتی‌متر افزایش و تا حداقل 45 سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این ربات 4 چرخ به 30 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ کامل باتری پک 2 کیلووات ساعتی آن، حدود 4 ساعت کار خواهد کرد.

ربات MobED می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد؛ از کالسکه بچه گرفته تا حامل تشریفات یک پذیرایی. در واقع این ربات قادر است هر چیزی را در سطوح و فضاهای مختلف برای شما حمل کند. حتی به گفته هیوندای، در صورت عرضه نسخه‌ای بزرگ‌تر از آن در آینده، می‌تواند به‌عنوان یک وسیله حرکتی برای معلولان و سالماندان مورد استفاده قرار بگیرد.

هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردیهیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی هیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردیهیوندای MobED معرف شد؛ یک ربات 4 چرخ بسیار کاربردی

ربات هیوندای MobED طی رویداد CES 2022 در 5 ژانویه 2022 مصادف با 15 دی 1400 به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع :SlashGear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...