جامعه قرآنی مطالبه گر عمل به قرآن باشند


جامعه قرآنی مطالبه گر عمل به قرآن باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر اینکه باید عزت جامعه قرآنی حفظ شود، گفت: مهم‌تر از این موضوع آن است که به پیام‌های معنوی قرآن کریم نیز توجه کنیم. و عامل به قرآن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد باقر محمدی لائینی» امروز( ۲۵آذر )در آئین اختتامیه مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی کشور در مصلی نمازجمعه شهرستان قائم شهر ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران در برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: خرسندیم که زمینه برگزاری این جشنواره فراهم شد اختتامیه این مراسم با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود که ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: خدای بزرگ به تلاوت قرآن توصیه کرده است، در سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۱ به این مهم اشاره کرده است، ما یک تلاوت قرآن و یک حق تلاوت قرآن داریم، مفسران می‌گویند که حق تلاوت باید همراه با تدبر و به قصد عمل باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اگر تلاوت صورت بگیرد و زندگی قرآنی و مومنانه ضعیف شود یعنی حق تلاوت ادا نشده است، و همچنین اینکه باید حکم‌رانان، مسئولان، نهادها و دستگاه‌ها قرآنی شوند، نهادهای حکومتی ما باید در عملکرد به سلامتی که قرآن به آن دعوت کرده توجه کنند.

وی ادامه داد: اگر در عمل و رفتار به قرآن توجه چندانی نداشته باشیم، هر چه دم از قرآن بزنیم مردم را به قرآن بدبین‌تر می‌کنیم، نمازخوانان و قرآن خوان‌هایی که فرهنگ نماز و قرآن در زندگیشان نباشد کاری نکردند، اینها مهم است، کسانی که نقد دارند همین‌ها را سوژه قرار می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: خدای بزرگ به تلاوت راستین دعوت می‌کند، تلاوتی که همراه با عمل و رفتار باشد، بنابراین بزرگ‌ترین مطالبه‌گر برای رفتار قرآنی خود جامعه قرآنی باید باشد، پس باید خود جامعه قرآنی مطالبه‌گر بوده و یقه کسانی را که با رفتارهای نادرست خود در حال بدنام کردن کشور قرآنی ما هستند را بگیرند و بزرگترین مدعیان باشند.

وی ادامه داد: جامعه قرآنی باید بزرگترین مدعیان باشند و در حوزه‌های دیگر دخیل نباشند، امیدواریم هم حافظان و قاریان قرآنی در جامعه گسترش کمی و کیفی پیدا کرده و هم رفتار قرآنی در سبک زندگی مردم بهتر و بیشتر خودش را نشان بدهد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان