کمبود سالن، بهره مندی از ورزش شطرنج را در پایتخت محدود کرده است


کمبود سالن، بهره مندی از ورزش شطرنج را در پایتخت محدود کرده است

تهران- ایرنا- رییس هیات شطرنج استان تهران با بیان اینکه تنها یک سالن اختصاصی برای این ورزش وجود دارد، گفت: کمبود سالن بهره مندی از ورزش شطرنج را برای علاقه مندان در این استان محدود کرده است.

مجتبی دانشفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شطرنج یکی از ورزش های پرمخاطب و مفرح در جهان محسوب می شود که علاوه بر تقویت ذهنی می تواند انگیزش زیادی را میان مخاطبانش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هم اینک یک سالن اختصاصی هیات و ۲ سالن فدراسیون در پایتخت به عنوان سالن رقابت ها محسوب می شوند، گفت: این کمبود سرانه ورزشی باعث شده تا علاقه مندان زیادی نتوانند از امکانات این ورزش بهره مند شوند، لذا شهرداری ها، سراهای محلات و فضاهای بوستانی برای رشد این ورزش در استان تهران باید پیش قدم شوند.

دانشفر اضافه کرد: مهم ترین معضل ما در بعد سرانه ورزشی کمبود سالن است زیرا در خصوص تجهیزات و میز شطرنج هیچ کمبودی وجود ندارد.

رییس هیات شطرنج استان تهران ادامه داد: شطرنج از مهم ترین ورزش های پرمخاطب در دوران کرونا به حساب می آید که هر هفته برگزاری چند رویداد آنلاین و خانواده محور مورد استقبال عموم قرار می گیرد.

دانشفر در پاسخ به این سوال برای رشد ورزش شطرنج در بوستانها تا کنون میزهایی برای رشد ورزش همگانی آن اقداماتی انجام شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از بوستانها مجهز به میز شطرنج هستند و برای توسعه همگانی این ورزش نیازمند مشارکت بیشتر از سوی شهرداری مناطق مختلف پایتخت هستیم.

وی مهم ترین برنامه های این هیات را ادامه رقابت های نیم فصل دوم مسابقات لیگ و رده های سنی استان تهران عنوان کرد و گفت: نیم فصل نخست این رقابت ها با شرکت ۳۳ تیم (۱۰تیم زنان و ۲۳ تیم مردان و رده های سنی) از مهر ماه آغاز شد و ادامه بازیها از ۱۰ دی ماه از سرگرفته خواهد شد.

رییس هیات شطرنج تهران همچنین به برگزاری جام هدف برای شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: این رویکرد می تواند زمینه کشف و استعداد های برتر منجر شود چرا که نفرات مستعد زیادی در تهران وجود دارند که می توانند آینده خوبی را برای ورزش کشورمان در این رسته رقم زنند.

دانشفر با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با آموزش و پرورش انجام شده است، افزود: قرار دادن یک ساعت در هفته به این ورزش می تواند زمینه آموزش را برای مستعدان فراهم کند.

به گفته وی، هم اکنون ۱۶ مدرسه خصوصی در سطح استان دایر است و کرونا و تعطیلی ادامه دار ورزش در این ۲ سال باعث شده تا بیشتر مجموعه های یاد شده زیان دیده و تعطیل و نیمه تعطیل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا