نظارت دقیقی بر کیفیت مسکن‌ ملی سقز انجام می‌شود


نظارت دقیقی بر کیفیت مسکن‌ ملی سقز انجام می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی سقز با بیان اینکه نظارت دقیقی بر کیفیت مسکن‌ ملی سقز اعمال می‌شود گفت: با توجه به اینکه در ساخت مسکن گروهی از مشاور و ناظر استفاده می شود به طور قطع کیفیت ساخت مد نظر است و برنامه ریزی ها از طریق معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان پیش بینی شده است.

باقی رحمانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح جهش مسکن در سقز، بیش از ۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در سال اول این طرح ۲ هزار و ۴۸۲ واحد و در چهار سال باید ۹ هزار و ۹۲۹ واحد ساخته شود، در شهر صاحب هم بر اساس برنامه در طول چهار سال ۱۵۲ واحد ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار فاز اول مسکن ملی شهرستان سقز تجهیز کارگاه برای ساخت مسکن را شروع کرده است، افزود: در فاز اول طرح ملی مسکن هزار و ۲۱۶ واحد آپارتمان در قالب ۴۶ بلوک پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه هنوز ثبت نام برای این طرح ادامه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر و در مرحله نخست جهش مسکن، مردم در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و چناره می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

رحمانپور به ۱۱۲ هکتار زمین الحاقی که در شورای عالی شهرسازی مراحل تصویب را می گذراند اشاره کرد و گفت: این زمین ها سند تک برگ دارند و متعلق به دولت هستند بنابراین باید با کمک ادارات خدمات رسان، زیر ساخت های لازم برای ساخت مسکن در این زمین ها پیش بینی شود.

رییس اداره راه و شهرسازی سقز در بخش دیگری از سخنان به وضعیت مسکن مهر سقز اشاره کرد و افزود: شهرداری سقز در صدور پایان کار برای واحدهای مسکن مهر اقدامات لازم را انجام دهد تا مقدمات تهیه اسناد برای آنها انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین عرصه مسکن مهر به صورت اجاره ۹۹ ساله در مالکیت دولت است و تلاش برای معرفی زمین مازاد ادارات دولتی جهت ساخت مسکن پیگیری می شود و از تمام ادارات می خواهیم که در این زمینه اداره راه و شهرسازی را یاری دهند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس