باید برای سرمایه گذاری و توسعه ایلام نقشه راه داشته باشیم/ صنایع پایین دستی زودتر عملیاتی شود


باید برای سرمایه گذاری و توسعه ایلام نقشه راه داشته باشیم/ صنایع پایین دستی زودتر عملیاتی شود

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از مجتمع پتروشیمی ایلام بازدید کرد و در جلسه هم اندیشی با مدیران ارشد این شرکت گفت: ایجاد صنایع پایین دستی در استان ایلام باید از روی کاغذ خارج شده و حالت عملیاتی به خود بگیرد.

دکتر «سارا فلاحی» در بازدید از واحدهای الفین، گوگردزدایی و HD پتروشیمی ایلام در جریان آخرین وضعیت و چالش‌های عمده حال و آینده این مجتمع بزرگ صنعتی قرار گرفت و اظهار کرد: ایجاد صنایع پایین دستی در استان ایلام باید از روی کاغذ خارج شده و حالت عملیاتی به خود بگیرد.

فلاحی، پتروشیمی را نماد بارز خنثی سازی تحریم‌ها دانست و گفت: باید در ترسیم راهبردها با عقلانیت تصمیم گیری کرده و تلاش کنیم تا روی صنایع پایین دستی در استان سرمایه گذاری شود که عمده مشکلات بیکاری در استان را حل خواهد کرد و خلق ثروت بیشتری برای استان داشته و جلوی خام فروشی محصولات پتروشیمی را نیز خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم از مدیریت پتروشیمی ایلام خواست تا مشکلات و مطالبات نیروهای انسانی شرکت که افرادی دارای مهارت در این حوزه هستند حل شده و در این شرایط ویژه اقتصادی کمک بیشتری به آنها شده و موانع و مشکلات استخدامی و رفاهی آنها مرتفع شود.

وی ضمن برشمردن یک سری موارد بازدارنده داخل استان، با عنوان اینکه استان ایلام می‌تواند به کشور خدمات زیادی ارائه کند، افزود: در سطح کلان چه در مجلس و چه در دولت و خاصه در وزارت نفت اراده خوبی برای توجه بیشتر به حل مشکلات استان و رفع موانع توسعه صنعتی استان شکل گرفته و توسعه میادین نفت و گاز استان، توسعه تنگ بیجار و اتمام فاز دوم پالایشگاه گاز توسط وزیر نفت قول و تضمین داده شده است اما این مهم نیازمند پیگیری‌های مستمر نمایندگان و مدیران نیز هست و ما باید عزم خود را نشان دهیم.

فلاحی وضعیت موجود استان ایلام را میراث بحران‌های به جا مانده و انباشته شده از گذشته دانست و گفت: از اینکه روی ظرفیت‌های استان به درستی کار نمی‌شود نگرانیم و اگر ما در داخل ایلام عزم جدی برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه استان ایلام داشته باشیم، در مرکز هیچ مانعی برای ما وجود ندارد و تنها شرط آن تبیین خوب ما و پیگیری مستمر مدیران برای به نتیجه رساندن چانه زنی‌هاست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی