اداره استاندارد کرمانشاه بر بازار مصرف شب یلدا نظارت جدی می‌کند


اداره استاندارد کرمانشاه بر بازار مصرف شب یلدا نظارت جدی می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: این اداره در روزهای منتهی به شب یلدا در طرحی با عنوان «طرح نظارتی ویژه شب یلدا» کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار مصرف را به دقت رصد و نظارت خواهد کرد.

«محمودرضا نیازی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که استفاده از کالاهای باکیفیت حق شهروندان است و صیانت از حقوق مردم از وظایف این اداره کل است، افزود: در همین راستا چنانچه کالاهای موجود در مراکز عرضه صنفی استان مغایرت با شاخص‌های استاندارد داشته باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالاها به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که امنیت و سلامت همشهریان از اولویت‌های استاندارد است، لذا تمرکز این اداره کل بیشتر بر روی محصولات بااهمیت سلامت بالاتر، مانند مواد غذایی است.

نیازی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۶ هزار و ۹۰۰ بازرسی از فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، خودرو و نیرو محرکه در فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی استان، توسط کارشناسان استاندارد انجام شده که در این راستا بیش از ۲۳۰ قلم کالای فاقد علامت استاندارد، شناسایی و جمع آوری شده است.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه اعلام کرد: بر روی فرآورده‌های تولید شده یک برچسب حاوی مشخصات محصول و کدرهگیری ذیل نشان استاندارد درج شده است که مصرف‌کنندگان به هنگام خرید، با ارسال این کد به صورت رایگان به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از مشخصات و اصالت محصول موردنظر، اطمینان حاصل کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی