تامین برق بدون مشکل تداوم دارد


تامین برق بدون مشکل تداوم دارد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مشکلی در تامین برق صنایع و سایر مشترکان در شرایط کنونی با توجه به تامین سوخت نیروگاه‌های حرارتی وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، نگرانی از تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت برق تبدیل شده است، زیرا هر چه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، امکان تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها دشوارتر خواهد شد.

اکنون «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در تازه‌ترین اظهار نظر خود در این زمینه گفت: زمستان امسال با برق پایدار در خدمت مردم هستیم.

وی ادامه‌داد: محدودیتی در این بخش‌ها وجود ندارد، با وجود آن به همه مشترکان توصیه می‌شود در مصرف گاز و برق خود صرفه‌جویی کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان‌کرد: این صرفه‌جویی می‌تواند منجر به افزایش گاز تحویلی به نیروگاه‌ها و صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع در آنها شود.

رجبی‌مشهدی افزود: به‌طور قطع این شرایط کمک می‌کند زمستان امسال با برق پایدار در خدمت مردم باشیم.

به گزارش ایرنا، پیشتر رجبی‌مشهدی گفته بود: وضعیت مخازن سوخت نسبت به سال گذشته بهتر است و حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سوخت بیشتری ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدام‌هایی هم برای کاهش سوخت مایع در نیروگاه‌ها انجام شده است، خاطرنشان‌کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مصرف سوخت مایع از حدود ۲۳۰ میلیون لیتر به ۲۰۵ میلیون لیتر کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا