خط تولید واکسن تب برفکی با حمایت 43 میلیاردی راه‌اندازی شده است


خط تولید واکسن تب برفکی با حمایت 43 میلیاردی راه‌اندازی شده است

مدیرنظارت صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت 43 میلیارد تومانی صندوق نوآوری جهت راه‌اندازی خط تولید واکسن تب برفکی با قابلیت استفاده در دام‌های سبک و سنگین خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمد محمودیان با اشاره به حمایت صندوق نوآوری از این پروژه ملی گفت: شرکت دانش بنیان سازنده این واکسن که از حمایت تسهیلات بلند مدت (۷۵ ماهه) با نرخ ترجیحی ۳۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری جهت راه‌اندازی این خط برخوردار بوده است، تاکنون ۲۷ میلیارد تومان از این رقم را توانسته جذب کند و مابقی مبلغ نیز پس از تولید آزمایشی و ارائه پروانه ساخت واکسن تب برفکی FMD از سازمان دامپزشکی کشور پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین، شرکت توانسته تسهیلات ۳۶ ماهه‌ ۱۳ میلیارد تومانی دیگری را با پرداخت یکجا طی مردادماه سال جاری بابت راه اندازی خط تولید واکسن تب برفکی از صندوق نوآوری دریافت کند.

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که این شرکت دانش بنیان قبلا نیز جهت تولید واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) از تسهیلات با نرخ ترجیحی بهره مند شده است، خاطرنشان کرد: در ضمن این شرکت جهت تأمین ودیعه رهن محل کار از تسهیلات قرض الحسنه صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار شده است. علاوه بر این تسهیلات، کمک‌های بلاعوضی برای توسعه بازار و حمایت از حضور این شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی توسط صندوق نوآوری صورت پذیرفته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمودیان درباره ویژگی های این واکسن توضیح داد: طرح واکسن تب برفکی (FMD) جهت ایجاد مقاومت در مقابل ویروس و کنترل بیماری تب برفکی در گاو، گوساله، گوسفند و بز کاربرد دارد. این واکسن‏ پایه روغنی داشته و معمولاً مدت زمان بیشتری ایمنی ایجاد می‌کند که در خصوص واکسن تب برفکی تا حدود ۶ ماه می‏‌رسد، در حالی که در واکسن‏های آبی این میزان ۳ الی ۴ ماه است. قیمت پایین‌تر محصول نسبت به نمونه‌های خارجی، افزایش توان تولید داخل واکسن های دامی و کاهش وابستگی خارجی از دیگر مزایای این طرح است.

وی افزود: این شرکت مطابق به روزترین استانداردهای GMP دنیا، با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دوز و در کمتر از ۱۰ ماه به این امر اقدام کرده است که حاصل تلاش صنعت دامپزشکی کشور، صنعت واکسن سازی کشور، شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه کشور به شمار می‌آید. این شرکت خروجی یکی از شتاب دهنده‌های دانش بنیان بوده و باتوجه به سابقه تولید واکسن دامی به عنوان ساخت بار اول برای تولید واکسن تب برفکی دانش بنیان شناخته شده اند.

بر اساس این گزارش، نخستین خط تولید واکسن تب برفکی ایران‌ساخت روز گذشته با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به همراه وزیر جهاد کشاورزی و استاندار البرز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان