تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی، در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی


تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی، در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: این ستاد در رویکرد جدید تلاش می کند از قالب مجموعه ای که صرفا به توسعه و بازسازی می پردازد خارج شده و متناسب با شان اهل بیت(ع) در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیرگذار باشد.

مظفر صفریان در بازدید از ایسنا، اظهار کرد: یکی از راهبردهای تعریف شده توسط این ستاد در استان مرکزی ارتباط نزدیکتر با رسانه ها است تا تبیین اهداف و عملکرد به درستی اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات رویکرد جدیدی را در رابطه با فعالیت های فرهنگی اجتماعی آغاز کرده است که این رویکرد کمتر معرفی شده و در حال حاضر درصدد معرفی هرچه بیشتر این رویکرد از طریق ارتباط با رسانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات یک رسالت اصلی دارد که همان بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه است، افزود: ظاهر قضیه انجام فعالیت های عمرانی است، اما این فعالیت ها هدف بسیار والایی ر ا دنبال می کنند و در جریان این اقدامات اماکنی بنا یا بازسازی می شوند که خداوند اذن عمران و آبادانی آنها را داده است تا اماکنی برای ذکر خداوند متعال باشند و علاوه بر خانه خدا، خانه ائمه و معصومین(ع) و پیامبران شامل این مهم هستند.

صفریان افزود: بر این اساس است که شیعیان و مسلمانان و بویژه ایرانیان همواره بر این مهم اهتمام داشته اند و در تبادل فرهنگی اسلام و ایران، فرهنگ ایرانی، بعد از اسلام در جای جای اماکن متبرکه نمود یافته و امروزه شاهد پیاده شده هنرهای مختلف یرانی در اعتاب مقدسه هستیم.

وی اظهار کرد: ایران به نوعی درخواست واگذاری این پروژه ها دا دارد و اینگونه نیست که کار بر زمین مانده باشد. بسیاری از کشورهای اسلامی خواهان انجام این پروژه ها و کسب توفیق خدمت در این زمینه هستند ولی ایران به جهت اعتبار شهدای مدافع حرم، پیوند قلبی مردم با ائمه اطهار(ع)، حضور مراجع عظام تقلید ایرانی در عراق از دیرباز تاکنون و اعتبار شهید سلیمانی و ... توانسته سهم بیشتری از این خدمت داشته باشد.

صفریان افزود: مردم استان مرکزی همواره در این عرصه خوش درخشیده اند و حتی در زمان هایی که با مشکلات اقتصادی فراوان روبرو بوده اند این عرصه را رها نکرده و نذورات خود را برای اینگونه اقدامات تقدیم کرده اند. در دوران کرونا نیز میزان کمک های مردمی در این عرصه کاهش نیافت.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی فرهنگی که توسط این ستاد در پیش گرفته شده، تعامل با رسانه ها را از جمله اقدامات در قالب این رویکرد عنوان کرد و گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی اجتماعی گفته شده و همتی که در استان مرکزی در این حوزه شکل گرفته، اقداماتی توسط ستاد صورت گرفته اما علاقمند به توسعه این اقدامات هستیم و رسانه می تواند در تحقق این مهم یاریگر ما باشد.

صفریان افزود: در حال حاضر مشارکت هایی در رویدادهای اجتماعی استان توسط ستاد انجام شده که از جمله آنها مشارکت در برگزاری آئین تکریم از پرستاران به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار بوده است.

وی با بیان اینکه تکریم و توجه به فعالان اجتماعی و فرهنگی زمینه ساز رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه خواهد بود گفت: ایسنا به عنوان یک خبرگزاری رسمی می تواند در عرصه اطلاع رسانی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی یاریگر ستاد باشد و جنبه دانشجویی و جهادی که در ایسنا وجود دارد هر دو خوشایند و امیدآفرین هستند.

صفریان اظهار کرد: رسانه ها بویژه رسانه های رسمی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند. رسانه ها در خط مقدم مطالبه گری هستند و ستاد در این عرصه نیز تا آنجا که در حد توان باشد ایفای نقش خواهد کرد. در واقع می خواهیم از قالب مجموعه ای که صرفا به توسعه و بازسازی می پردازد خارج شویم و متناسب با شان اهل بیت(ع) در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیرگذار باشیم و از آنجاکه مجموعه ستاد مجموعه ای کاملا مردمی است رسانه ها می توانند در تلطیف فضای جامعه به این مجموعه کمک کنند.

وی تصریح کرد: جلب و جذب نذورات مردم، رفع شبهه های موجود و تلطیف روحیه جامعه با اطلاع رسانی رویکردها و پروژه هایی که در استان صورت می گیرد می تواند از دستاوردهای تعامل بیشتر ستاد و رسانه و گامی مثبت در مسیر تحقق رویکردهای اجتماعی و فرهنگی این ستاد باشد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به موکب های مردمی که در استان فعال هستند گفت: شناساندن این ظرفیت ها به مردم نیز در عرصه اجتماعی و فرهنگی اقدامی بسیار تاثیرگذار است و از رسانه می خواهیم در این عرصه نیز ستاد را یاری کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟