عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟


عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟

انتخاب عطر و ادکلن برای افراد میگرنی موضوعی مهم و حساسی است. شرکت‌های عطرسازی رایحه‌هایی تولید کرده‌اند که نتهای به کار رفته در طراحی آنها علاوه بر اینکه باعث حملات میگرنی نمی‌شوند، خاصیت آرام‌بخشی هم دارند. نوشته عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟...

احتمالا مشاهده کرده‌اید که برخی افراد از بوی عطری خاص که از محیط یا دیگران استشمام می کنند دچار سردرد می‌شوند. یا اینکه رایحه عطر مورد علاقه خودشان باعث حمله میگرنی در آنها می‌شود. به نوعی سیستم دفاعی بدن این افراد به مولکول‌های عطر و بوی مشخصی واکنش نشان داده و دچار حمله میگرنی می‌شوند. به همین دلیل انتخاب عطر و ادکلن برای افراد میگرنی موضوعی مهم و حساسی است. خبر خوب اینکه شرکت‌های عطرسازی رایحه‌هایی تولید کرده‌اند که نتهای به کار رفته در طراحی آنها علاوه بر اینکه باعث حملات میگرنی نمی‌شوند، خاصیت آرام‌بخشی هم دارند.

در این مقاله قصد داریم با بررسی عطر مناسب برای افراد میگرنی رایحه‌هایی را معرفی کنیم که برای اینگونه افراد کمترین حساسیت را ایجاد می‌کند. توصیه می‌کنیم که اگر میگرن دارید با مراجعه به وب‌سایت https://dorinatr.com/ یا تماس با شماره ۰۲۱-۲۲۸۶۸۹۷۸ در این زمینه به صورت رایگان از فروشگاه اینترنتی درین عطر مشاوره دریافت کنید. حتی می‌توانید با انتخاب عطری مناسب برای افراد میگرنی که می‌شناسید هدیه‌ای هیجان انگیز برای شب یلدا تهیه کنید!

چرا با بوی عطر سردرد می‌گیریم؟ چه چیزی در عطرها باعث حمله میگرنی می‌شود؟

گاهی کمپانی‌های عطرسازی رایحه‌ای تولید می‌کنند که بسیار مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد و عطری دوست داشتنی است. برای مثال عطر گودگرل مشکی که در سال ۲۰۱۶ برای اولین با رایحه‌ای گرم و تلخ وارد بازار شد. رایحه شرقی گلی و قیمت ادکلن گودگرل مشکی برای اکثر خانم‌ها جذاب و مناسب است.

عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟

اما افراد زیادی هستند که به دلیل آلرژی یا میگرنی که دارند نمی‌توانند این چنین بوهایی را تحمل کنند. حتی گاهی بوی ادویه‌جات، گل و گیاه، بوی چوب سوخته و خاک باران خورده باعث تشدید آلرژی یا میگرن در آنها می‌شود. ولی واقعا چه اتفاقی باعث می‌شود که استشمام یک بو می‌تواند آزار دهنده شود؟

گاهی آلرژی افراد که تداعی کننده عطسه‌های مدوام، سرفه، تحریک پوستی و خارش، آبریزش بینی و در نهایت سردرد است تنها از یک بوی ساده آغاز می شود. البته آلرژی به مواد معطر به صورت گسترده وجود دارد و اگر از سردردهای ناشی از عطر رنج می‌برید، قطعا تنها نیستید.

این‌گونه سردردها که بر اثر بوییدن رایحه‌ای مشخص در ترکیب عطرها به وجود می‌آید واکنش طبیعی بدن به عناصر سازنده عطر است که به صورت میگرن و آلرژی بروز می‌کند. مجموعه این عوامل باعث می‌شود تا افراد میگرنی مخصوصا خانمها نتوانند از برخی ادکلن‌های مشهور و پرطرفدار استفاده کنند.

راهکارهایی مناسب افراد میگرنی در هنگام خرید عطر و ادکلن

فرض کنید قصد خرید ادکلنی تلخ و خنک با نت چوبی مانند ادکلن کلاب د نایت را دارید، ولی مطمئن نیستید که میگرن شما را تشدید می‌کند یا خیر! چه کار باید کرد؟ به طور کلی عطرها حاوی انواع مختلفی از مواد شیمیایی، برای رسیدن به یک رایحه خاص هستند. هنگامی که استنشاق می‌شوند مواد شیمیایی سینوس‌ها را تحریک میکند و حتی می‌تواند باعث تورم سینوس‌ها شود. این تورم ایجاد شده امکان تخلیه صحیح سینوس‌ها را مختل کرده و افزایش فشار ناشی از آن باعث بروز سردرد می‌شود.

همچنین برخی عطرهای قوی و تند پس از ورود به سیستم بویایی می‌توانند محرکی برای شروع یک سردرد میگرنی و طولانی‌مدت باشند. در نتیجه اولین قدم برای افراد میگرنی شناخت دقیق رایحه ادکلن مد نظر شما و بررسی نت‌های به کار رفته در آن است. یک راه کار خوب برای اینکه بفهمید چه بوهایی باعث تشدید میگرن شما می‌شود این است که یک دفتر خاطرات میگرن داشته باشید.

با یادداشت رایحه و عطرهایی که علائم و شرایط میگرنی را تشدید می‌کنند بهتر می‌توانید در رابطه با ادکلنی که انتخاب کرده‌اید تصمیم بگیرید. به نوعی افراد مبتلا به میگرن بایستی خط بویایی ادکلن‌هایی که سبب حمله میگرن می‌شوند را شناسایی کرده و بیشتر از رایحه عطرهای ضد حساسیت استفاده کنند.

عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟

عطرهای سبک انتخابی مناسب برای افراد میگرنی

رایحه عطرهای ملایم غالبا حس بهتری را در افراد میگرنی ایجاد می‌کند هرچند که این امر به صورت قطعی اثبات نشده است. اما تجربه نشان داده است عطرهای گرم احتمال حمله میگرنی را چندبرابر می‌کند. حتی رایحه‌های پرطرفدار و مشهوری چون بلک افغان ممکن است برای افراد میگرنی انتخاب خوبی نباشد. اما نباید فراموش کرد که عکس‌العمل بدن هر شخصی متفاوت از دیگری است.

شاید فرد میگرنی از رایحه این ادکلن کاملا رضایت داشته باشد بدون ایجاد هیچ۶گونه سردردی! اگر شما هم جزء طرفداران این ادکلن محبوب هستید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نت.های به کار رفته و قیمت عطر بلک افغان اصل را از عطرفروشی معتبری دریافت کرده و مورد بررسی قرار دهید. همچنین با خرید تستر بلک افغان واکنش سیستم بویایی خود را نسبت به این رایحه خاص بررسی کنید. در صورتی که با رایحه نت‌ها مشکلی ندارید با خیالی آسوده از رایحه این ادکلن دوست داشتنی لذت ببرید.

عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟عطر مناسب برای افراد میگرنی، چه عطری سردرد نمی‌آورد؟

درمان میگرن با استفاده از رایحه عطرها

اخیرا پژوهش‌ها در زمینه درمان میگرن نشان داده است که اسانس اسطوخودوس یکی از رایحه‌هایی است که برای تسکین و درمان سردرد میگرنی تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل استنشاق عطرهایی که با اسانس اسطوخودوس طراحی شده‌اند می‌تواند برای جلوگیری از حملات حاد میگرنی تا حد زیادی کمک کند. همچنین افراد میگرنی می‌توانند به طور تجربی اسانس‌هایی که ضد حساسیت بوده و باعث حمله میگرنی نمی‌شوند را شناسایی کنند. بدین شکل هم امکان استفاده از عطرها را دارند و هم دچار سردرد نمی‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...