انتشار و نمایه 779 مقاله و کتاب علمی طلاب خواهر از سوی حوزه‌های علمیه خواهران


انتشار و نمایه 779 مقاله و کتاب علمی طلاب خواهر از سوی حوزه‌های علمیه خواهران

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که تاکنون تعداد 359 مقاله علمی طلاب خواهر از سوی حوزه‌های علمیه خواهران منتشر و نمایه شده است، گفت: همچنین تعداد 420 کتاب علمی طلاب خواهر سطح 3 و 4 نیز به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «فاطمه کبری متولیان» در گفت و گویی با بیان این که مقالات و کتب علمی بیشترین ضریب تأثیر و نفوذ را در تولید علم دارند، اظهار داشت: طلاب سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران با بهره‌گیری از توان خود در این عرصه به موفقیت های چشم گیری رسیده اند.

وی افزود: 359 مقاله علمی نمایه و چاپ شده در رتبه هایISI ، ISC، علمی پژوهشی، علمی ترویجی، علمی تخصصی و مقالات کنفرانس ها و کنگره های متعدد، گوشه ای از این موفقیت ها است که از این تعداد 287 مقاله ویژه طلاب سطح 3 و 72 مقاله نیز ویژه طلاب سطح 4 است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به رتبه علمی مقالات ارائه شده از سوی طلاب خواهر، ادامه داد: تعداد 5 مقاله رتبه «ISI»، تعداد 41 مقاله رتبه «ISC»، تعداد 99 مقاله رتبه علمی پژوهشی، 15 مقاله رتبه علمی ترویجی و 133 مقاله نیز رتبه علمی تخصصی را کسب کرده اند و 66 مقاله نیز در مجامع علمی(همایش، کنفرانس، کنگره) ارائه شده است.

وی، 420 کتاب علمی منتشره طلاب سطح 3 و 4 خواهر در موضوعات فقهی، تفسیری، اجتماعی، اخلاقی ـ تربیتی، زن و خانواده و... را نیز نمونه دیگری از تلاش های علمی طلاب حوزه های علمیه خواهران برشمرد.

متولیان با بیان این که تعداد 308 مورد از این کتاب ها از سوی طلاب سطح 3 و 112 مورد نیز به همت طلاب سطح 4 تألیف و تدوین شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر کتاب های منتشر شده در موضوعات تفسیر و علوم قرآنی شامل 132 کتاب، فقهی 77 کتاب، اجتماعی 42 کتاب، اخلاقی ـ تربیتی 41 کتاب، کلامی 33 کتاب و زن و خانواده با 29 کتاب است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور