بسیج سازندگی استان سمنان با ایجاد 449 صندوق قرض‌الحسنه برتر کشور شد


بسیج سازندگی استان سمنان با ایجاد 449 صندوق قرض‌الحسنه برتر کشور شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: 449 صندوق قرض‌الحسنه از سوی این سازمان ایجاد شد که سمنان را در جایگاه نخست کشور در حوزه تشکیل این صندوق‌های کارآفرین قرار داد.

به گزارش ایرنا، مهدی کاشفی روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: هدف بسیج سازندگی از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی، کمک به توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم است.

وی بیان کرد: با بهره‌مندی از تسهیلات صندوق‌های قرض‌الحسنه تا کنون ۵۵ شرکت تعاونی و کارگاه‌های تولیدی در سراسر استان سمنان تشکیل شد و بیش از ۲ هزار نفر در استان سال گذشته در کارگاه‌هایی که به‌واسطه شرکت‌های تعاونی تشکیل شد، مشغول به فعالیت شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان محرومیت‌زدایی، کاهش وابستگی به بانک‌ها، ایجاد اشتغال و تقویت تعاونی‌ها با شعار «کار برای مردم، کار با مردم و کار توسط مردم» را از مهم‌ترین دلایل و اهداف تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد.

وی یادآور شد: کسب‌وکارهای خرد و کوچک و خانگی که در نتیجه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در روستاها به‌ویژه روستاهای محروم ایجاد شده، مصداق بارز امیدآفرینی محسوب می‌شود، چرا که تشکیل صندوق ‌ها با مشارکت اهالی روستا، نمونه بارز تعاون و همدلی برای حل مسئله در حوزه اشتغال است.

کاشفی خاطرنشان کرد: سازمان‌ بسیج سازندگی همراه با بخش‌های دیگر به منظور محرومیت‌زدایی وارد میدان ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان شده است و با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیجیان توانسته است گامی بزرگ در این زمینه بردارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، تاکید کرد: در این شرایط حمایت همه‌جانبه از تولید و فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف از اهداف بسیج سازندگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق