باید به دنبال کشف استعدادهای کودکان برویم


باید به دنبال کشف استعدادهای کودکان برویم

ایران اکونومیست-سلطانی گفت: باید به دنبال کشف استعدادهای کودکان برویم و نحوه تعامل صحیح با آن ها را یاد بگیریم.

باید به دنبال کشف استعدادهای کودکان برویم

حامد سلطانی مجری برنامه‌های تلویزیونی درباره اجرای برنامه اعجوبه‌ها گفت: اعجوبه‌ها بعد از برنامه‌های «میدون» و «سلام صبح بخیر» سومین همکاری من با شبکه سه به حساب می‌آید که حدود یک سال پیش، پیش تولید آن آغاز شده و جلسه‌هایی درباره محتوای برنامه داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اعجوبه‌ها سوژه کودکان هستند و مخاطب بزرگسال است. در بخش هایی از برنامه، کارشناس درباره نیاز‌های بچه‌ها و سوالات پدر و مادر‌ها در خصوص بچه‌ها صحبت می‌کند و نشان می‌دهد مخاطب بچه‌ها بزرگسال هستند.

سلطانی افزود:در فصل قبل بچه‌هایی دربرنامه حضور پیدا می‌کردند که استعداد خاصی داشتند یا کار خاصی انجام می‌دادند و بیشتر استعداد یابی بود، اما در فصل جدید مسیر متفاوتی را طی می‌کند.

این مجری بیان کرد: شعار برنامه این است که «همه بچه‌های ایران اعجوبه اند‌»؛ ما بچه‌هایی را در این برنامه می‌بینیم که خیلی وقت‌ها به بزرگتر‌ها درس می‌دهند و خودشان مربی بزرگتر‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: زمانی که ما می‌گوییم همه بچه‌های ایران اعجوبه هستند، باید به دنبال کشف استعداد آن‌ها برویم و آن‌ها را بشناسیم و نیاز‌های آن‌ها را شناسایی کنیم و در کنار همه شناختی که از بچه‌ها به دست می‌آوریم نحوه تعامل صحیح با آن‌ها را به دست آوریم.

سلطانی بیان کرد: حساسیت ویژه‌ای در اجرای برنامه اعجوبه‌ها داریم، با توجه به اینکه سوژه، کودکان و مخاطب، بزرگسال هستند‌، دوگانگی به وجود می‌آید و کار را سخت می‌کند؛ اگر با بچه‌ها بچه گانه رفتار کنیم، بزرگسال برنامه را نمی بینند و از آن طرف اگر فقط مخاطب بزرگسال را در نظر بگیریم، بچه ها حال خوبی پیدا نمی‌کنند و باید ظرافت‌هایی را رعایت کنیم که یک مقدار کار را سخت می‌کند.

وی درباره چالش متفاوت برنامه اعجوبه‌ها نسبت به کار‌های قبلی خود گفت: «میدون» برای من یک برنامه اقتصادی بود و مجری باید به مخاطب پسند شدن آن کمک می‌کرد. «سلام صبح بخیر» هم یک برنامه صبحگاهی است و باید حال خوب به مردم تزریق شود. برنامه اعجوبه‌ها انرژی مثبت بیشتری دارد و کاملا با برنامه‌هایی که کار کردم متفاوت است. شبکه سه شبکه کودک نیست و باید خانواده، جوان، نیاز‌های جامعه را درنظر بگیرد.

سلطانی گفت: خودم دو فرزند دارم وحضور آنها خیلی به من کمک می‌کند و ارتباط من با بچه‌های خودم باعث شده تا حدی کارم در برقراری ارتباط راحت‌تر شود.

وی عنوان کرد: برنامه اعجوبه‌ها را تیمی جوان، با انگیزه، پر انرژی، خستگی ناپذیر تشکیل داده است و تلاش کردیم که انرژی مثبت و حال خوب روی مخاطب هم تاثیر مثبت را داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا