واکسیناسیون 7 تا 11 سال در انتظار تصویب ستاد کرونا


واکسیناسیون 7 تا 11 سال در انتظار تصویب ستاد کرونا

دبیر کمیته علمی کرونا با اشاره به پیشنهاد محدودیت شدید 4 هفته‌ای برای جلوگیری از شیوع اومیکرون در کشور از ارائه پیشنهاد واکسیناسیون 7 تا 11 ساله‌ها به ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

واکسیناسیون 7 تا 11 سال در انتظار تصویب ستاد کرونا

به گزارش راهبرد معاصر، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زمان دو برابر شدن ویروس "اومیکرون" تقریبا ۲.۵ برابر گونه دلتا است ما حداقل چند هفته برای کنترل اپیدمی فرصت داریم و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم در چند هفته آینده پیک کرونای "اومیکرون" را در کشور خواهیم داشت.

وی افزود: در بحثی که در کمیته علمی کرونا داشتیم توصیه کردیم که چهار هفته در تمامی مجامع، کنسرت‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و رستوران‌ها محدودیت‌های شدیدی اعمال شود تا بتوانیم زمانی را برای پیشگیری از مواجهه با پیک اومیکرون داشته باشیم.

دبیر کمیته علمی کرونا ادامه داد: افرادی که یک دوز واکسن کرونا زده‌اند حتماً برای تزریق دوز دوم نیز اقدام کنند و افرادی که بالای ۴۰ سال سن دارند نیز برای تزریق دوز سوم اقدام کنند. همچنین افراد زیر ۱۸ سال حتماً واکسن کرونای خود را دریافت کنند، زیرا سویه اومیکرون در افراد جوان و نوجوان ممکن است بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه هنوز از میزان اثربخشی واکسن کرونا روی سویه جهش یافته اطلاعات کافی نداریم، گفت: تأکید داریم که واکسیناسیون ۷ تا ۱۱ سال حتماً در دستور کار ستاد مقابله با کرونا قرار بگیرد و مصوب شود، زیرا یکی از موارد شیوع اومیکرون می‌تواند مدارس و افراد در سنین پایین باشد و باید با این اقدامات از بروز پیک بعدی جلوگیری کنیم.

جماعتی همچنین از شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا خبر داد و گفت: بر انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا در افراد پرخطر تأکید داریم، زیرا اخیراً مواردی از بیمارستان‌های مختلف مبنی بر بروز بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی مربوط به ویروس آنفلوآنزا گزارش شده است./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان