شهرداران تکاب و تخت سلیمان معرفی شدند


شهرداران تکاب و تخت سلیمان معرفی شدند

مهاباد- ایرنا- طی مراسمی باحضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان محلی، شهردار جدید تکاب و تخت‌سلیمان معرفی و مشغول به‌کار شدند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه شهرداران تکاب و تخت سلیمان با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: مدیران شهری ضمن بهره‌مندی مناسب از امکانات و نیروهای انسانی، خلاقیت و نوآوری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

سیدمحمد عابدی با بیان اینکه شهرداران در اداره امور شهرها خلاقیت و نوآوری را عملیاتی کنند افزود: شفافیت در امور، کاهش هزینه ها و اداره ارزان شهرها با خلاقیت و نوآوری شهرداران حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به حاشیه سازی‌ها و تفرقه مانع توسعه شهرها می شود، بیان کرد: کمک دولت به شهرداری‌ها ناچیز است از این رو مردم و صاحبان سرمایه باید با اتحاد، همدلی و هم‌گرایی در توسعه و پیشرفت شهرها مشارکت کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید برای تعالی انقلاب و پایداری پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خون پاک خود را نثار کرده‌اند و اکنون با وجود سه هزار مسوولیت و پُست دولتی می‌توان گفت برای هر میز مسوولیت ۷۵ شهید تقدیم شده است که باید با خدمت صادقانه قدردان و پاسدار این جانفشانی‌ها باشیم.

عابدی اظهار داشت: نهال نوپای انقلاب اسلامی پس از ۴۳ سال اکنون به برکت خون شهدا به شجره طیبه‌ای تبدیل شده تا مسوولان و مدیران وظیفه خطیر خدمت به مردم را با تاسی از آرمان شهدا به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه شهردار جدید تکاب فردی باتجربه است و این انتخاب شورای شهر جای قدردانی دارد گفت: امیدواریم شهردار جدید از امکانات و پتانسیل‌ها و نیروی انسانی بومی جهت توسعه مدرن این شهر استفاده کند.

شهرداران تکاب و تخت سلیمان معرفی شدند

شهرداری نگاه عدالت محور به مناطق شهر تکاب داشته باشد

فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان با شهرداری همکاری همه‌جانبه ای داشته باشند گفت: شهرداری تکاب نگاه عدالت محور به مناطق مختلف شهر را در برنامه خود قرار دهد و در مناطق کمتر برخوردار خدمات شهری مناسب، آسفالت و زیباسازی و طرح‌های توسعه مبلمان شهری را اجرا کند.

امیر ستوده فر با تاکید بر اجرای عدالت اجتماعی در طرح‌های عمرانی و زیباسازی شهری و توجه به توسعه متوازن شهر تکاب افزود: مهاجرت شهروندان به مراکز استان‌ها و شهرهای هم‌جوار از مشکلات اساسی این شهر است که بخشی از آن به خدمات شهری و امکانات و زیباسازی شهر ارتباط دارد از این رو شهرداری برای زیباسازی شهر در کنار کارهای عمرانی بیشتر تلاش کند.

وی با بیان اینکه توسعه شهر تخت سلیمان نیز نیازمند تلاش و توجه بیشتر است اظهار داشت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهبود وضعیت جاده‌های تخت سلیمان تخصیص یافته که بلافاصله در اولین فرصت از نظر شرایط آب و هوایی پنج کیلومتر از مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان به سمت استان زنجان و محور دندی آسفالت خواهد شد.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه وضعیت پیشرفت پروژه راهسازی تکاب - تخت سلیمان - دندی مناسب نیست و باید مدیران تلاش و روستاییان نیز همکاری کنند ادامه داد: در زمینه توسعه زیرساخت‌های جاده ای تکاب اقدامات اساسی خوبی انجام شده به طوری که زیرسازی محور سخت‌گذر "علی آباد" و "نخوددره" بخش مرکزی که ۱۱ روستا و بیش از ۶ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده و به اتمام رسیده و در آینده بهسازی و آسفالت خواهد شد.

ستوده فر نقش آفرینی درآمدهای معدنی در توسعه و پیشرفت تکاب را یکی از مهمترین مطالبات مردمی برشمرد و اظهار داشت: معادن یکی از مهمترین پتانسیل‌های این شهرستان است اما به دلیل شرایطی که حاکم بوده مردم تکاب تاکنون نتوانستند به خوبی از مزایای آن بهره‌مند شوند .

وی با ابراز امیدواری از اینکه براساس دستور رییس جمهوری سهم مردم از معادن باید تخصیص و صرف عمران و آبادانی شهرها شود، اضافه کرد: ایجاد واحدهای فرآوری طلا و سنگ در تکاب را به همراه نماینده منطقه پیگیری کرده ایم تا با تحولاتی که در این زمینه صورت خواهد گرفت شاهد ایجاد ارزش افزوده و فراهم شدن زمینه اشتغال برای جوانان باشیم.

فرماندار تکاب همچنین با قدردانی از تلاش‌های شهرداران سابق تکاب و تخت سلیمان نیز گفت: خدماتی که شهردار سابق تکاب انجام داد اکنون در گوشه گوشه شهر نمایان و ماندگار است و شهردار فقید تخت‌سلیمان هم اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه این شهر تازه تاسیس انجام داد و اکنون مجموعه مدیران و دستگاه‌های دولتی شهرستان در خدمت شهرداران جدید در زمینه توسعه شهری هستند.

شهرداران تکاب و تخت سلیمان معرفی شدند

در این مراسم احکام "رزاق محمدی" و "سیدمحمد نجیبی" به ترتیب به عنوان شهرداران تکاب و تخت سلیمان که از سوی استاندار آذربایجان‌غربی صادر شده بود، توسط مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی و فرماندار و امام جمعه تکاب به آنها اهدا شد.

همچنین در پایان این مراسم از خدمات و تلاش های ناصح محمدخانی، شهردار سابق، محمدباقر رستمی، عسگر صادقی سرپرستان سابق شهرداری تکاب، خانواده مرحوم خیرالله رحیمی، شهردار سابق و اسحاق تقوی ، سرپرست سابق شهرداری تخت سلیمان تجلیل و قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 11 فروردین 1403