معاون استاندار: بوشهر محور و الگوی مسائل فرهنگی در کشور است


معاون استاندار: بوشهر محور و الگوی مسائل فرهنگی در کشور است

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: این استان محور و الگوی مسائل فرهنگی است که گل سرسبد این فرهنگ سازی، قرآن است که امسال بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: امیدواریم این فرهنگ غنی در استان بوشهر حفظ و به آن ببالیم و تلاش شود تا دیگران به این فرهنگ غنی ایران اسلامی احترام بگذارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در حوزه فرهنگ مطالباب جدی وجود دارد که بسیاری از آنها پاسخ داده شده و برخی از آنها نیز بر زمین مانده است.

ایرانی ادامه داد: فرهنگ نباید به یک ساختار مشخص اختصاص داده شود و هر جا که ارتباط با مردم برقرار شد آنجا باید کار فرهنگی و فرهنگ‎ سازی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به شیوع کرونا در ۲ سال اخیر و آسیب‌ها و زیان‌هایی که به بخش فرهنگ و اهالی این حوزه وارد شده است، اظهار داشت: هر چند دولت کمک‌هایی برای جبران خسارت های وارد شده به اصناف و اهالی فرهنگ بر اثر شیوع کرونا انجام داد ولی این کمک‌ها حداقل بوده و نتوانسته نیازها را به طور کامل برطرف کند.

ایرانی یادآورشد: به لطف الهی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش های دولت و تزریق ۱.۵ میلیون واکسن کرونا در استان بوشهر این ویروس کنترل و نگرانی‌ها کمتر شده‌است و امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت خوب، همراهی و تعامل و همدلی با اهالی فرهنگ و هنر بتواند در این عرصه نقش خود را ایفا کند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در سه سال اخیر ۲۵ برنامه مفصل فرهنگی در این استان برگزار و در حوزه ایثار شهادت نیز علاوه بر دیدار با خانواده‏‌های شهدا و ایثارگران برنامه‌‏های متنوعی اجرا و ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع به چاپ رسیده است.

فاطمه کرمپور افزود: همچنین با افتتاح هشت زیرساخت فرهنگی شامل ۲ مجتمع فرهنگی هنری، ۲ سالن نمایش، سه پلاتو و یک نگارخانه در استان بوشهر در این مدت در مجموع ۱۰ هزار مترمربع به حوزه فرهنگی این استان افزوده شد.

کرمپور عنوان کرد: در حوزه قرآنی نیز برگزاری ۴۴ جشنواره، حضور سه هزار و ۶۰۰ نفر در مسابقات و آموزش‌های قرآنی، شناسایی ۲۵ روستای قرآنی از دیگر دستاوردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سه سال گذشته است.

وی ظهار کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر امسال به عنوان پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده است تاکنون ۵۰ درصد برنامه‌‎های مربوط به این عنوان اجرایی شده است.

کرپمور افزود: یکی از افتخارات مهم استان بوشهر در حوزه قرآنی نیز تدوین سند اجرایی پنج ساله دوم چشم انداز فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر با قابلیت الگوبرداری در سطح ملی است.

وی اضافه کرد: کسب عنوان شایسته تقدیر در فعالیت های اقامه نماز، معرفی استان پیشتاز در اجرا طرح "شهر من، شهر نماز"، کسب عنوان دبیرخانه برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی، انتخاب روستای چارک شهرستان دشتی در طرح ملی انتخاب روستاهای برتر قرآنی از دیگر افتخارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سه سال گذشته است.

دراین آیین با تقدیر از فاطمه کرمپور، عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

افروغ پیش از این مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر بوده است.

وی بخشداری سعدآباد در دولت دهم و ریاست سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان بوشهر را نیز در کارنامه دارد.

بیش از ۲۰ سال فعالیت های فرهنگی، تربیتی، سیاسی و تدریس در دانشگاه ها و حوزه های استان بوشهر از جمله سوابق وی است.

افروغ هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی با گرایش سیاست گذاری عمومی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط