پایش بهداشتی مسافران خارجی در فرودگاه لارستان فارس تشدید می‌شود


پایش بهداشتی مسافران خارجی در فرودگاه لارستان فارس تشدید می‌شود

لارستان- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس گفت:نظارت و کنترل بر پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان با توجه به شناسایی و ورود سویه جدید اومیکرون به کشور تشدید می‌شود و تمام مسافران خارجی در این فرودگاه قبل از ورود به کشور پایش بهداشتی می‌شوند.

بهزاد رضایی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چون شناسایی نخستین مورد اومیکرون(سویه جدید کرونا) به کشور از کشور امارات بوده و از طرفی لارستان و شهرهای جنوبی فارس یکی از کانون های اصلی پروازهای مسافران خارجی کشورهای حوزه خلیج فارس است محدودیت ها در فرودگا بین المللی لارستان به دقت و شدت بیشتر اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود سویه جدید کرونا و احتمال انتقال و گسترش آن به سایر شهرهای کشور از دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ نظارت و کنترل پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان بیش از گذشته تشدید خواهد شد.

رضایی گفت: داشتن کارت واکسن برای تمام مسافران داخلی و خارجی از مسیر فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان ضروری است و دفاتر خدمات مسافری پروازهای خارجی یا داخلی در این شهرستان که بدون کارت واکسیناسیون، بلیت صادر کنند بسته می شوند.

رئیس دانشکده پزشکی لارستان بیان کرد: بهترین و کارآمدترین سلاح در مقابله با کرونا علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک ، پوشش واکسیناسیون کامل است و مردم وارد بحث های تخصصی و اینکه کدام واکسن بهتر و موثرتر خواهد بود، نشوند و تنها به این نکته توجه کنند که با زدن واکسن از بروز بحران و بازگشت به موج های خطرناک کرونایی جلوگیری شود.

رضایی با بیان اینکه میانگین پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز در جنوب فارس هم اینک ۸۲ درصد اعلام شده است، گفت: شهرهای خور و عماد شهر و همچنین روستای کرمستج از بخش مرکزی لارستان کمترین و ضعیف ترین مناطق در زمینه پوشش واکسیناسیون هستند.

وی اضافه کرد: با ورود سویه جدید امیکرون به کشور بدون شک محدودیت های شدیدتری در حوزه های مختلف صنفی و سایر مناسبت ها و یا بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از روزهای آینده اعلام خواهد شد، تنها مرجع رسمی در این زمینه ستادهای مدیریت کرونا در شهرستان، استان و کشور است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است که از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

کمال حیدری یکشنبه در گفت وگوی تلویزیونی افزود: سه هفته پس از شناسایی اومیکرون در آفریقای جنوبی و شیوع آن در ۸۵ کشور، امروز(یکشنبه) برای اولین بار یک مورد ابتلا قطعی در ایران شناسایی شد.

وی ادامه داد: ایران پس از ۸۵ کشوری که تا دیروز وضعیت قطعی را در کشور خود اعلام کرده بودند، نخستین مورد مثبت را اعلام و آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) وجود سویه اومیکرون را در کشور تایید کرد.

حیدری بیان کرد: این مورد مثبت که فردی میانسال بوده و از امارات به ایران وارد شده است، ساکن تهران بوده و بلافاصله پس از ورود به کشور اقدامات لازم برای قرنطینه او و اطرافیان وی که با او در تماس بودند، انجام شد، که امیدواریم بتوان با همکاری همکاران مربوطه و مردم عزیز از این آسیب نیز عبور کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج