2 مورد مشکوک به کرونای اومیکرون در آذربایجان‌غربی شناسایی شد


2 مورد مشکوک به کرونای  اومیکرون  در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

ارومیه – ایرنا- دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونای آذربایجان‌غربی گفت: 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونای اومیکرون در استان شناسایی شده است.

سید جلیل موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد وجود مورد مثبتی از سویه اومیکرون درآذربایجان غربی، افزود: این ۲ مورد مشکوک برای بررسی نهایی به تهران ارسال شده است.

وی اظهار داشت: هنوز هیچ مورد مثبتی تایید نشده و وجود هر گونه مورد مثبت مبتلا به کرونای اومیکرون اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: نباید از سویه اومیکرون غافل باشیم و باید به صورت جدی پروتکل های بهداشتی رعایت و واکسیناسیون انجام شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونای آذربایجان‌غربی افزود: مردم استان زدن ماسک و دوری از تجمعات خانوادگی را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند تا موردی از ابتلا به سویه اومیکرون نداشته باشیم.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام کارشناسان حوزه بهداشت و درمان با شیوع سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در جهان، احتمال ورود آن به کشورمان وجود دارد اما در صورت رعایت توصیه‌های بهداشتی و تداوم واکسیناسیون عمومی (تزریق نوبت سوم) سرایت بیماری کمتر شده و مرگ و میر کاهش می‌یابد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که سویه اومیکرون کرونا با سرعتی در حال گسترش است که در سویه‌های قبلی دیده نشده است و احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد.

۷۷ کشور در زمان حاضر موارد ابتلا به سویه اومیکرون را گزارش کرده اند و واقعیت این است که اومیکرون احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد، حتی اگر هنوز شناسایی نشده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403