آغاز نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فارس


آغاز نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فارس

طی مراسمی، با رونمایی از پوستر نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان فارس، فعالیت دبیرخانه این رویداد و فراخوان و پذیرش آثار، آغاز شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکشنبه ۲۸ آذر در آیین رونمایی از این پوستر، بیان کرد: اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی یکی از مواردیست که امسال با نگاهی متفاوت از سال‌های گذشته از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی امیدبخش افزود: یکی از مواردی که‌ که بر محوریت تمام برنامه‌ها به چشم آمد، موضوع حمایت از کسب و کارهای نوین فرهنگی و استارتاپ‌ها بود که به عنوان یک رویکرد جدید در حوره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است.

او عنوان کرد: این رویکرد برای اولین بار در سطح کشور به استان‌ها تفویض شده و هر ۳۲ استان کشور این رویکرد را با این عنوان در استان‌های خود برگزار می‌کنند.

امیدبخش با بیان اینکه در این جشنواره تأکید بر این بود که بر اساس جغرافیا و اقلیم استانی نگاه مان را در بطن موضوعی فراخوان جشنواره متفاوت با سایر استان‌ها ببینیم، گفت: این جشنواره در محورهای اصلی مکتب شیراز و هنرهای شیراز برگزار می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش برگزار می‌شود، بخش اول را نوشت افزار و از دغدغه جدی اهالی فرهنگ دانست و با بیان اینکه باید به موارد مغفول مانده در این حوزه بیشتر پرداخت، گفت: بخش دوم این جشنواره، بخش آزاد است که کالا و هدایای فرهنگی را شامل می‌شود و اغلب مکتب شیراز را در برمی‌گیرد.

امیدبخش با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه جشنواره از امروز ۲۸ آذر، پایان دی را آخری مهلت ارسال آثار اعلام و اضافه کرد: داوری جشنواره بهمن امسال و همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به شناسایی جامعه هدف این جشنواره گفت: آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و خیرین نخبه پرور از اصلی ترین جامعه هدف هستند.

امیدبخش خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوزه کودک و نوجوان آنگونه که باید کار شاخصی انجام نشده است اما این رویداد را فرصت و بهانه‌ای قرار داده‌ایم تا با جمع آوری آثار کودکان و نوجوانان را در این موضوع مشارکت داشته باشند و با تعامل بسیار خوبی که با آموزش و پرورش داشتیم امید است بتوانیم تمام توان خود را در راستای بهتر برگزار شدن این رویداد در استان و شهر شیراز داشته باشیم.‌

او همچنین به مبلغ جوایز این جشنواره اشاره و بیان کرد: برای هر دو بخش جشنواره جایزه نفر اول ۴ میلیون تومان، نفر دوم ۲.۵ میلیون و نفر سوم ۱.۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.همچنین در راستای حمایت از برترین نفرات انتخابی این جشنواره تلاش خواهیم کرد تا آثار برگزیده را در بخش تولیدکنندگان نوشت افزار قرار دهیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین در خصوص دومین جایزه کتاب سال نیز یادآور شد: داوری آثار در این بخش تا اواخر آذر ماه به پایان خواهد رسید و در نیمه دوم دی ماه آیین‌ پایانی این رویداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید