استاندار گلستان: از دورهمی در شب یلدا اجتناب شود


استاندار گلستان: از دورهمی در شب یلدا اجتناب شود

گرگان-ایرنا- استاندار گلستان گفت:با ارتقای آگاهی های عمومی رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتناب از دورهمی ها در شب یلدا تقویت شود.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در سالن اجتماعات استانداری ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) اظهارداشت: مقدمات و بستر اجرای طرح هوشمندسازی برای مدیریت کرونا تا هفته آینده رسما فراهم شود.

وی افزود: ۱۸۰ هزار نفر که نوبت دریافت دز دوم آنها یک هفته گذشته و مراجعه نکردند فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشت از طریق بانک اطلاعاتی برای پوشش واکسیناسیون این افراد اقدامات جدی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات نقطه به نقطه برای میزان دزهای پوشش واکسیناسیون و وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هر شهرستان انجام شود.

استاندار گلستان گفت: توجه و اقدامات جدی روی مراکزی از جمله دفاتر پیشخوان، پایانه های برون شهری، مهدکودک ها، استخرها، تالارها و سوپرمارکت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی باشد چون درصد رعایت آنها خیلی کم است تشدید نظارت ها، پایش ها و پیگیری های لازم صورت گیرد تا روند بهتری نسبت به هفته های قبل داشته باشیم.

زنگانه اظهار داشت: استمرار و تقویت طرح شهید سلیمانی و افزایش فعالیت دفاع زیستی با تعامل های بین بخشی اداره کل روستایی و دهیاری ها و سایر بخش ها برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و میزان دریافت واکسیناسیون صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون برای جامعه هدف بالای ۱۲ سال به ۹۰ درصد رسیده که باید در جمعیت کل استان هم این درصد چشم انداز باشد.

استاندار گلستان: از دورهمی در شب یلدا اجتناب شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه گفت:در روز گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

عبدالرضا فاضل به روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون ۲۰۳نفر مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ نفر در آی سی یو و ۱۸ نفر ازدستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت و شرایط کشور خیلی خوب است و در شبانه روز گذشته ۱۳ استان هیچ موردی از فوت بیماران کووید۱۹ گزارش نشده است.

وی افزود: شرایط استان در وضعیت مناسبی بوده و از نظر بهداشتی و درمانی آمادگی نوع جهش یافته و پیک بعدی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ویروس جهش یافته اومیکرون درصد ابتلا بالایی دارد ولی مانند سرماخوردگی و آنفولانزاست که میزان کشندگی پائینی خواهد داشت.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان در این جلسه گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دُز نوبت اول، یک میلیون و ۸۰۰ نفر دُز نوبت دوم و 9۳ هزار دُز نوبت سوم و یادآور را دریافت کردند.

ناهید جعفری اظهار داشت: تاکنون ۹۰درصد از جمعیت هدف گلستان دُز اول و ۷۳ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی تصریح کرد: ۱۸۰ هزار نفر در گلستان از نوبت دریافت واکسن دز دوم آنها بیش از یک هفته گذشته ولی تاکنون مراجعه نکردند که امیدواریم هرچه سریع تر این افراد پوشش داده شوند.

وی افزود: در پوشش واکسیناسیون در شهرستان های مراوه تپه، آق قلا، گمیشان و علی آباد کمترین درصد را تاکنون داشته که نیازمند برنامه ریزی های ویژه فرمانداران و مسئولان در این مناطق است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: تاکنون به اتباع و مهاجرین رسمی و غیررسمی بیش از ۱۷ هزار و ۲۷۱ دز اول و ۹ هزار و ۸۰۹ نفر دز دوم تزریق شده است و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از عشایر هم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، برای نخستین بار تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونا در کشور به صفر رسید و تنها ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در شرایط آبی قرار گرفتند.

در شبانه روز گذشته ۲۷ استان کشور مرگ و میر کمتر از پنج نفر داشته اند.

همچنین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج