شجاعی: جدایی ام از پرسپولیس دروغ بود!


شجاعی: جدایی ام از پرسپولیس دروغ بود!

واکنش علی شجاعی به شایعاتی که در زمان مصدومیتش بر سر زبان‌ها افتاد.

شجاعی: جدایی ام از پرسپولیس دروغ بود!

به گزارش راهبرد معاصر علی شجاعی در دومین بازی فصل موفق شد برای این تیم گل‌زنی کند تا با ۵ دقیقه حضور و یک گل، از بازیکنان مؤثر این فصل لیگ برتر ایران نسبت به زمان حضور در زمین باشد. اوضاع برای شجاعی البته به‌همین‌خوبی هم پیش نرفت. او مدت‌ها درگیر مصدومیت بود و در‌همین‌حین شایعاتی را دربار ه جدایی‌اش هم تحمل کرد تا علاوه بر درد جسمانی، وضعیت روحی نامطلوبی نیز داشته باشد و همین مسائل، گل او به پیکان را تبدیل به گلی ارزشمند برایش کرده است. شجاعی دیروز در مصاحبه‌ای با ورزش ۳ درباره آخرین وضعیت خودش و باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

این مصدومیت تو هم خیلی مبهم بود. خودت توضیح بده که چرا این‌قدر بازگشتت به زمین طولانی شد؟

من از ناحیه کتف مصدوم بودم. در ادامه که بازی با ماشین‌سازی در دور برگشت بود، کتف به جایی رسیده بود که هیچ نگهدارنده‌ای نداشت و روز تلخی برایم بود که خودم بعد از بازی متوجه شدم؛ چون در ۱۳‌دقیقه بازی ۲ بار کتفم در‌رفت و خودم جا انداختم و یک صحنه خیلی بدی داشت و بعد از آن هم عمل کردم و بعد از عمل، سختی‌های بیشتری برایم بود، چون اول فصل بود و دوره بدن‌سازی تیم را از دست دادم و دوری از تیم هم خیلی سخت است.

حتی یک هفته دوری از تیم هم سخت است، چه برسد به اینکه ۳ ماه دور باشی و اینکه یک جایی از بدن است که خیلی برای فوتبالیست درگیری دارد. کتف طوری است که در بیشتر درگیری‌های بدنی درگیر است و خیلی نیاز دارد که قوی شده باشد و برای همین حتی یک‌ماه‌و‌نیم بعد از عمل حدود دوسه هفته در تمریناتی که با تیم داشتم، ترس داشتم و به‌این‌راحتی نبود.

تمریناتی که انجام دادم و مربی‌هایی که کمک کردند، مربی‌های خودمان، دکتر فیزیوتراپ، همه وقت زیادی از من گرفت و فقط و فقط فکر کردم که در این مدت باید کار کنم و بدنم را تا حدودی در شرایط آرمانی نگه دارم که از صفر برای بدن‌سازی شروع نکنم و خدا‌را‌شکر موفق بودم و از همه مهم‌تر اینکه الان خدا را شکر می‌کنم سالم هستم و وضعیتم خیلی خوب است.

در این نقل‌و‌انتقالات، شایعه جدایی تو هم همیشه به گوش می‌رسید.

وقتی آدم سکوت می‌کند، حواشی به وجود می‌آید. وقتی بازی نکنی و از شرایط تیم هم دور باشی، حواشی از روش‌های مختلف به وجود می‌آید. من در این چند ماه اصلا مصاحبه نکردم و شاید چند بار هم از من مصاحبه زدند، اما من اصلا مصاحبه نکرده و کاملا سکوت کرده بودم و تمرکزم بر این بود که برگردم و به تیمم کمک کنم و اصلا بحث جدایی مطرح نبود و از اول فصل هم ذهنیت خودم این بود که امسال یک سال خوب برایم باشد و بتوانم بیشتر به تیم کمک کنم.

من خیلی به این خبر‌ها توجه نمی‌کردم. این اخبار پخش می‌شد و پاسخی به آن‌ها داده نمی‌شد؛ ولی من هیچ ذهنیتی روی آن نداشتم و کار خودم را انجام می‌دادم و می‌دانستم در واقعیت در چه وضعی هستم و در ماه‌های بعد قرار است چه اتفاقی رخ بدهد و در جریان همه‌چیز بودم و از دید آقا‌یحیی نسبت به خودم آگاه بودم و اخباری که می‌زدند، چون واقعیت نداشت و کاملا دروغ بود، اصلا برایم مهم نبود.

تیمتان خیلی به داور معترض است، چرا؟

ما نباید درباره داوری صحبت کنیم، ولی اتفاقات زیادی افتاده و در بعضی از هفته‌ها اشتباه ها‌ی تأثیرگذاری وجود داشته، ولی باید فکری بشود. من شنیدم VAR هم تا یکی‌دو سال آینده شرایط سختی دارد و نمی‌شود درباره آن صحبت کرد. امیدوارم شرایط خوبی برای داوران فراهم کنند. آن‌ها هم وضعیت خوبی ندارند و از لحاظ امکاناتی و چیز‌هایی که برای تمرینات نیاز دارند و کلاس‌های داوری، مشکل دارند و باید به آن‌ها حق هم بدهیم. اگر VAR در ایران بود، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد و خیلی راحت تصمیمات کاملا بررسی می‌شد. این کار در تمام لیگ‌ها انجام می‌شود و اگر اشتباهی هم انجام شود، با ویدئوچک درست می‌شود. اگر در ایران VAR بود، این اعتراض‌ها هم نبود و هیچ تیمی اعتراض نمی‌کرد. الان همه تیم‌ها از بالا تا پایین هر هفته معترض هستند و این روی داوران هم فشار وارد می‌کند و اذیت می‌شوند.

قبول داری پرسپولیس این فصل طراوت همیشگی را ندارد؟

ما غیر از یکی‌دو بازی که بد بازی کردیم، در تمام بازی‌ها هم از لحاظ مالکیت و هم از لحاظ موقعیت، تیم برتر بودیم و این واقعیت است. شاید، چون توپ‌هایمان گل نشده، این صحبت‌ها مطرح می‌شود؛ ولی اگر همان توپ‌ها وارد دروازه می‌شد، این صحبت‌ها مطرح نمی‌شد. اگر ما می‌توانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم و گل می‌زدیم، بازی را می‌بردیم و این صحبت‌ها مطرح نمی‌شد و امتیاز از دست نمی‌دادیم. غیر از یکی‌دو بازی در بقیه بازی‌ها ما کاملا هم برتر بودیم و هم موقعیت‌های زیادی داشتیم و هم خیلی بهتر از تیم حریف بازی کردیم، ولی متأسفانه توپ‌ها تبدیل به گل نشد، به‌خاطر نتیجه آخر بازی این فشار روی تیم آمد، ولی در‌هر‌صورت ما از لحاظ فوتبالی و از لحاظ موقعیت‌سازی بسیار خوب بازی کردیم. این انصاف نیست. این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، صحبت‌های خوبی نیست و باید واقعیت را دید. باید بنشینند و بازی‌ها را ببینند و بعد نظر بدهند. این صحبت‌ها از واقعیت دور است./شهرآرا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد