230 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 154 پروژه ورزشی خراسان جنوبی نیاز است


230 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 154 پروژه ورزشی خراسان جنوبی نیاز است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر لزوم اجرای ماده 53 برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تأکید کرد و گفت: 154 پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست که برای تکمیل آنها به 230 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسن عزیزی، امروز یکشنبه ۲۸ آذر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در تبیین ظرفیت ماده ۵۳ قانون الحاقی مبنی بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی توسط اداره کل ورزش و جوانان، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی استان ۴۹.۵ سانتیمتر مربع است و در مقایسه با میانگین کشوری که ۹۵ سانتیمتر مربع است صد درصد عقب ماندگی داریم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع باید به سرانه فضای ورزشی استان افزوده شود، بیان کرد: ۱۵۴پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست که برای تکمیل آنها به ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عزیزی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اماکن ورزشی خراسان جنوبی فرسوده است، تصریح کرد: ۷۵ درصد اماکن ورزشی در شهرستان بیرجند، قاین، فردوس و طبس فرسوده و نیازمند بازسازی و تعمیر هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از وجود ۲۵۶ باشگاه ورزشی خصوصی در استان خبر داد و گفت: باشگاه‌های ورزشی استان در دوران کرونا خسارت‌های ۲۲ میلیارد تومانی را متحمل شدند و اکنون نیز با یک سوم ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی بر لزوم اجرای ماده ۵۳ برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تأکید کرد و گفت: از دستگاه های اجرایی درخواست داریم به موضوع ورزش و سلامت جامعه توجه داشته باشند و همه از این ظرفیت قانونی استفاده کنند تا با وجود سرمایه های انسانی سالم بتوانیم گام دوم انقلاب برای شکل‌گیری تمدن اسلامی را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد