خط آهنی که معاون وزیر امور خارجه بر اهمیت ایجاد آن تاکید کرد


خط آهنی که معاون وزیر امور خارجه بر اهمیت ایجاد آن تاکید کرد

 معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر اهمیت ایجاد خط آهن زاهدان - چابهار، تکمیل کریدورهای ایران تاثیر آن‌ها بر اقتصاد ملی و نقش آن در توسعه روابط با هند و سایر کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی روز یکشنبه با موضوع «راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با کشور هند» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد، مرکب از معاونان اقتصادی دستگاه های ذیربط برگزار شد.

علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، چابهار را نعمتی بزرگ برای ایران دانست و مطالبی در خصوص سرمایه گذاری ها در بندر چابهار و چالش‌های تجارت با هند عنوان کرد.

در ادامه این جلسه حاضران از دستگاه‌های اجرایی مختلف به موانع تجارت با هند و راهکارهای دراز مدت همکاری و افزایش تجارت با هند پرداختند.

در پایان این جلسه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تهاتر با هند و خرید میعانات ایران در قبال مواد اولیه دارویی هند را مهم عنوان کرد.

وی همچنین رشد صادرات محصولات کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و حصول توافق در خصوص تعرفه‌های صادرات به هند را سبب رشد تجاری ایران با این کشور دانست.

صفری بر اهمیت ایجاد خط آهن زاهدان - چابهار، تکمیل کریدورهای ایران تاثیر آن‌ها بر اقتصاد ملی و نقش آن در توسعه روابط با هند و سایر کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی همچنین طرح‌های خدمات مهندسی در خارج از کشور به خصوص هند را زمینه ساز ایجاد فرصت شغلی و بهبود وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانست.





حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق