سیگنال گیری بازار خودرو از قیمت دلار


سیگنال گیری بازار خودرو از قیمت دلار

رصد بازار نشان دهنده آن است که تداوم افت نرخ دلار در بازار موجب شده تا قیمت خودرو امروز هم در بازار نزولی شود، بطوریکه پرتیراژهای ایران خودرو و سایپا در بازار با افت قیمت عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو ناتمام ماندن و نامشخص بودن نتایج این دور از مذاکرات عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار دوباره شکل انتظاری به خود گیرد. روندی که افت قیمت در بازارهای سرمایه ای را به همراه داشت و این امر بر بازار خودرو نیز اثرگذار بوه است.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار در حالی است که بازار خودرو در روزهای اخیر نه خریداری دارد و نه فروشنده ای وارد بازار می شود، با این شرایط می توان گفت در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

وضعیت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز بجز «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» سایر محصولات افت یک تا دو میلیونی قیمت را در بازار تجربه کردند تا روند افت قیمت خودرو در بازار اثرگذار باشد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت امروز در میان خانواده ۲۰۶ تنها «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» افت یک میلیونی داشت و در بازار ۲۷۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «پژو ۲۰۶ صندوقدار» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در بازار بدون تغییر عرضه شدند و قیمت آنها به ترتیب به ۳۰۷میلیون تومان و ۳۰۹ میلیون تومان رسید.

براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا معمولی» هم امروز افت ۲ میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به ۳۵۴ میلیون تومان رسید و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم در بازار افت ۲میلیونی در بازار داشت و ۴۸۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما قیمت «رانا پلاس» در بازار افت ۱ میلیون تومان داشت و ۳۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر قیمت «سمند سورن پلاس» هم افت ۲ میلیونی در بازار داشت و ۳۰۷ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت «سمند LX با موتورEF۷» نیز امروز با افت یک میلیونی به ۲۸۰ میلیون تومان رسید.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا