ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی | برطرف کردن نیاز جنسی قبل ازدواج


به این خطر که در این شرایط امکان برقراری رابطه جنسی برای شما وجود ندارد بهتر است راهکارهایی را در جهت آزاد کردن فکرتان از این موضوع به کار ببرید.

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی | برطرف کردن نیاز جنسی قبل ازدواج شفاآنلاین>سلامت>ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از نوجوانان و جوانان تبدیل به یک دغدغه جدی شده است.
به گزارش شفاآنلاین:در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و یا ادامه تحصیل فاصله زمانی نسبتاً زیادی میان رسیدن فرد به بلوغ جنسی و ازدواج ایجاد شده است؛ این در حالیست که در تمامی سال‌های دوران مجردی نیازهای جنسی فرد همراه او هستند و ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یکی از موضوعاتی است که شاید بتوان گفت راه‌حل مناسبی برای آن پیدا نشده است. استفاده از فیلم‌های پورن، خود ارضایی یا برقراری رابطه جنسی با فردی دیگر ازجمله راهکارهایی هستند که هر یک می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است راه‌های دیگری که در ادامه بیشتر درباره آنان صحبت خواهیم کرد را برای سازگاری با این شرایط امتحان کنید. پیشنهاد می‌شود که حتما مشاوره نوجوان نیز دریافت نمایید.

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی | آنچه نباید انجام دهید
خود ارضایی یا برقراری روابط آزاد با دیگران ازجمله رایج‌ترین راهکارهایی هستند که برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال این راهکارها مشکلاتی را برای فرد ایجاد خواهند کرد که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید. این مشکلات می‌تواند تا آینده درازمدت برای شما ادامه پیدا کرده و حتی پس از ازدواج نیز مانع لذت بردن شما از زندگی مشترکتان شود. به همین خاطر در این قسمت آنچه را نباید در این دوران به‌عنوان راهکار مدنظر قرار دهید با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

گرایش به پورنوگرافی
تماشای فیلم‌های پورن یکی از راهکارهایی است که برای ارضای نیاز جنسی یا کسب لذت در دوران مجردی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این موضوع در بسیاری از فرهنگ‌ها و میان اکثریت جوانان رواج دارد بااین‌حال تماشای تصاویر یا فیلم‌های پورنو گرافی می‌تواند در درازمدت مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. ازجمله مشکلات تماشای این فیلم‌ها این است که ذهنیت شما از رابطه جنسی توسط این فیلم‌ها تحریف خواهد شد و هنگامی‌که پس از ازدواج خود یا شریک جنسیتان را با هنرپیشه‌های فیلم‌های پورن مقایسه می‌کنید ممکن است نتوانید از برقراری رابطه جنسی طبیعی لذت ببرید. علاوه بر این تماشای پورنوگرافی به‌تدریج در برخی افراد تبدیل به یک اعتیاد رفتاری یا وسواس ذهنی می‌شود به این صورت که فرد برای رسیدن به تحریک جنسی یا لذت بردن از رابطه می‌بایست به تماشای فیلم‌های پورن بپردازد و این می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با همسرتان ایجاد نماید.

دلیل بروز چنین مشکلاتی این است که ذهن شما از ابتدا به محرک‌هایی با شدت هیجانی بالا عادت کرده و این موضوع باعث می‌شود تا پس از مدتی به محرک‌هایی با شدت هیجانی پایین‌تر یا حتی همان سطح از محرک‌ها واکنشی نداشته باشید. به همین خاطر شاید بتوان تماشای پورنو گرافی را بدترین راهکار برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی دانست. اگر دچار هریک از مشکلات گفته شده هستید و یا در شرایطی که نمی‌توانید میل خود به تماشای فیلم‌های پورن را کنترل کنید بهتر است در این زمینه از یک مشاور روانشناسی کمک بگیرید. اگر به هر دلیلی از صحبت کردن راجع به این مسائل احساس خجالت می‌کنید بهتر است از مشاوره‌های تلفنی استفاده نمایید.

گرایش به پورنوگرافی
گرایش به پورنوگرافی
برقراری روابط آزاد
یکی از راهکارها برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده برقراری روابط آزاد است. در این روش دختران و پسران بسته به شرایط فرهنگی و اقتصادی از طریق روش‌هایی مانند هم‌خانگی، صیغه‌های محرمیت کوتاه‌مدت و یا بدون هیچ‌یک از این شرایط با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند. اگرچه این راهکار طرفداران بسیاری پیدا کرده بااین‌حال رابطه جنسی پیش از ازدواج می‌تواند مشکلاتی را در آینده و به‌ویژه برای دختران ایجاد نماید. باج‌خواهی‌های مالی یا احساسی، ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، بارداری ناخواسته و سقط‌جنین و همین‌طور ناتوانی در پیدا کردن همسر مناسب در آینده ازجمله مشکلاتی هستند که به دنبال این روابط ممکن است برای فرد پیش بیاید.

برقراری روابط آزاد
برقراری روابط آزاد
خود ارضایی به‌عنوان راهکاری برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی
یکی دیگر از راهکارهایی که معمولاً در کنار تماشای فیلم‌های پورن استفاده می‌شود خود ارضایی است. اگرچه خود ارضایی می‌تواند برای مدت کوتاهی میل جنسی شما را کاهش دهد بااین‌حال توجه داشته باشید که مغز شما متوجه تفاوت این شرایط با برقراری رابطه جنسی طبیعی می‌شود زیرا مغز در این شرایط هیچ محرک عاطفی یا تماس پوستی را ادراک نمی‌کند و این می‌تواند در طولانی‌مدت باعث بروز مشکلاتی ازجمله احساس افسردگی در فرد شود.

علاوه بر این خود ارضایی در برخی افراد تبدیل به یک اعتیاد رفتاری و اجبار می‌شود به این صورت که فرد پس از مدتی توانایی کنترل زمان‌هایی که به خود ارضایی دست می‌زند را از دست خواهد داد و در بعضی از ساعات روز میل شدید و غیرقابل مقاومتی را نسبت به انجام این کار در خود احساس می‌کند. این موضوع می‌تواند تا جایی پیش برود که عملکرد فرد در زمینه‌های کاری یا تحصیلی و یا حتی ارتباط با اطرافیان را تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود از این راهکار برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی استفاده نکنید.

خود ارضایی به‌عنوان راهکاری برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی
خود ارضایی به‌عنوان راهکاری برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

ارضا نیاز جنسی در دوران مجردی | راهکارها
اکنون می‌بایست به این سؤال پاسخ داد که چه راهکاری برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی وجود دارد؟ نیاز به برقراری ارتباط جنسی یک حقیقت فطری و غریزی در هر فرد است و نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد. درنتیجه اگر قرار باشد برای ارضا آن به روابط آزاد یا خود ارضایی روی نیاوریم چطور می‌توان این نیاز را برطرف کرد؟ در ادامه به برخی راهکارها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

تصمیم بگیرید
یک‌بار با خودتان راجع به این موضوع به‌خوبی فکر کنید و برای آن تصمیم بگیرید. شما می‌توانید انجام هریک از رفتارهای بالا را در زندگی خود تجربه کنید اما اگر برای چنین موضوعی تصمیم می‌گیرید می‌بایست پیامدهای منفی آن را نیز بپذیرید. اگرچه تمامی این پیامدهای منفی باهم و در یک فرد اتفاق نخواهد افتاد بااین‌حال به این موضوع توجه داشته باشید که احتمال بروز آن‌ها همواره وجود دارد. اما اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید این راهکارها را امتحان نکنید باید به این واقعیت توجه داشته باشید که میل جنسی قرار نیست از زندگی شما حذف شود، درنتیجه انتظار از بین رفتن آن را نداشته باشید اما شما می‌توانید با استفاده از برخی راهکارها این میل را در خود کنترل کنید.

فعالیت ذهنی ایجاد کنید
سعی کنید برای ساعات مختلف روز خود برنامه‌ریزی داشته باشید. مشغول کردن ذهن با موضوعاتی مانند درس خواندن، یادگیری زبان جدید یا آموختن یک مهارت تازه ازجمله موضوعاتی هستند که می‌تواند شما را از فکر کردن به رابطه جنسی منحرف کند.

ورزش کنید
متخصصین معتقدند یکجانشینی و عدم تحرک ازجمله موضوعاتی است که در بلوغ زودرس و میل به رابطه جنسی تأثیر دارد. به همین خاطر بهتر است یک برنامه ورزشی منظم برای خود تنظیم کنید. فعالیت بدنی تا حد زیادی باعث تخلیه انرژی و احساس نشاط در شما خواهد شد و ذهن و جسم شما را از فکر کردن به روابط جنسی و ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی دور می‌کند.

محیطتان را کنترل کنید
محرک‌هایی که شما از محیط خود دریافت می‌کنید تأثیر بسیاری در افزایش یا کاهش نیاز جنسی دارند. هنگامی‌که در محیط اطراف شما دائماً محرک‌های جنسی ارائه شوند این موضوع باعث می‌شود شما نیز بیشتر درگیر این نیاز شوید. درنتیجه اگر احساس می‌کنید محیط اطراف شما شرایط مناسبی ندارد بهتر است آن را تغییر دهید.

برای ازدواج برنامه‌ریزی داشته باشید
اصلی‌ترین راه برای تأمین نیاز جنسی ازدواج است. درنتیجه در کنار تمامی راهکارهایی که به آن‌ها توجه دارید سعی کنید شرایط خود را برای ازدواج آماده کنید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی | نقش خانواده‌ها
با سخت‌تر شدن ازدواج یکی از دغدغه‌هایی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود این است که چطور فرزندانشان را از انحراف دور نگه دارند. شاید اصلی‌ترین پاسخی که بتوان به این سؤال داد این است که سعی کنید شرایط را برای ازدواج فرزندانتان آماده کنید و از زمانی که آن‌ها مراحل نوجوانی و بلوغ را پشت سر می‌گذارند به لحاظ مالی برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشید اما در کنار این موضوع توجه داشته باشید که هرگز فرزندتان را به ازدواج اجبار نکنید. این مسئله که به‌ویژه در ارتباط با دختران مصداق پیدا می‌کند گاهی باعث انتخاب‌های اشتباه و شتاب‌زده‌ای می‌شود که می‌تواند آینده فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

سعی کنید با فرزندتان رابطه دوستانه‌ای داشته باشید و به او اجازه دهید تا مشکلاتش را با شما در میان بگذارد. این کار باعث خواهد شد تا او بتواند از تجربیات شما استفاده کرده و از برخی خطرات در امان بماند. مشاوره خانواده به شما برای حل هر چه بهتره این نیاز با توجه به شرایط زندگی‌تان کمک خواهد کرد.

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی | کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی
اگر احساس می‌کنید تامین نیاز جنسی پیش از ازدواج برای شما تبدیل به یک دغدغه مهم شده و یا حتی در شرایطی که احساس تنهایی یا رفتار و گفتار اطرافیان شما را آزار می‌دهد بهتر است با یک روانشناس در این زمینه مشورت کنید. روانشناسان به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید فکر خود را از این موضوع آزاد کرده و انرژی روانی‌تان را صرف فعالیت‌های مفیدتری نمایید. همچنین در‌صورتی‌که درگیر مشکلاتی مثل اعتیاد به فیلم‌های پورن یا خود‌ارضایی شده‌اید بهتر است در این زمینه از مشاورین کمک بگیرید. گاهی اوقات نیاز جنسی تبدیل به دلیلی برای وسوسه فرد به برقراری روابط جنسی نامشروع می‌شود؛ اگر احساس می‌کنید در این شرایط توانایی مخالفت با درخواست‌های اطرافیانتان را ندارید بهتر است راجع‌به آموزش مهارت نه گفتن از یک روانشناس کمک بگیرید.


سؤالات متداول
چطور می‌توان نیازهای جنسی را در دوران مجردی ارضا کرد؟
به این خطر که در این شرایط امکان برقراری رابطه جنسی برای شما وجود ندارد بهتر است راهکارهایی را در جهت آزاد کردن فکرتان از این موضوع به کار ببرید. کنترل محیطی که در آن قرار دارید، ایجاد برنامه‌های متنوع و همین‌طور ورزش روزانه ازجمله موضوعاتی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.

خود ارضایی برای تأمین نیاز جنسی در دوران مجردی چه ایرادی دارد؟
خود ارضایی می‌تواند مشکلاتی نظیر سردمزاجی را در زندگی جنسی آینده شما ایجاد کند و همین‌طور در برخی افراد تبدیل به یک اعتیاد رفتاری و اجبار می‌شود که بخش زیادی از زمان فعالیت شما در محیط را خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !