عجیب ترین رستوران های دنیا


عجیب ترین رستوران های دنیا

رستوران رفتن یکی از تفریحات جذابی است که می‌توانید در سفر تجربه کنید. اگر از رستوران‌های عادی خسته شده‌اید، می‌توانید در سفر بعدی خود به یکی از عجیب ترین رستوران های دنیا بروید. این رستوران‌ها یا دکوراسیون خاص و عجیبی دارند یا منو و نحوه سرو غذا در آنها متفاوت است. در ادامه با چند […] نوشته عجیب ترین رستوران های دنیا...

رستوران رفتن یکی از تفریحات جذابی است که می‌توانید در سفر تجربه کنید. اگر از رستوران‌های عادی خسته شده‌اید، می‌توانید در سفر بعدی خود به یکی از عجیب ترین رستوران های دنیا بروید. این رستوران‌ها یا دکوراسیون خاص و عجیبی دارند یا منو و نحوه سرو غذا در آنها متفاوت است. در ادامه با چند مورد از این رستوران‌ها در گوشه و کنار دنیا آشنا می‌شوید.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. رستوران زیر آب ایتا (Ithaa)

اگر دوست دارید زیر آب غذا بخورید و دنیای زیر آب را موقع غذاخوردن تماشا کنید، این رستوران در مالدیو یکی از جالب ترین رستوران های دنیا است. این رستوران فقط ۱۴ نفر ظرفیت دارد و بیش از ۵ متر زیر سطح دریا قرار گرفته است. این رستوران تمام‌شیشه‌ای منویی شامل انواع غذاهای دریایی و غیردریایی دارد. موقع غذاخوردن در این رستوران، موجودات دریایی بالای سر شما شنا می‌کنند. چه تجربه‌ای جذاب‌تر از این؟

۲. رستوران نینجا نیویورک (Ninja New York)

این رستوران طوری طراحی شده که شبیه یکی از روستاهای ژاپنی قرن پانزدهم به نظر برسد و در آن تم فرهنگ ژاپنی با جذابیت هنرهای رزمی ترکیب شده است. غذاهای ژاپنی مثل سوشی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. این رستوران به‌خاطر دکوراسیون متفاوت و پیشخدمت‌هایش یکی از عجیب ترین رستوران های دنیا است.

۳. رستوران دینر این د اسکای (Dinner in the Sky)

اگر دوست دارید در ارتفاع غذا بخورید، هنگام سفر به کانادا به این رستوران سر بزنید که ۵۰ متر از سطح زمین فاصله دارد. در این رستوران می‌توانید غذاهای عالی، چشم‌انداز زیبا و حال‌وهوای خاصی را تجربه کنید و شبیه هیچ رستوران دیگری نیست.

۴. رستوران خانه‌درختی ردوودز (Redwoods Treehouse)

عجیب ترین رستوران های دنیا

در این رستوران نیوزیلندی می‌توانید غذاخوردن در سازه‌هایی شبیه خانه‌درختی را تجربه کنید. این سازه‌های چوبی گلدانی‌شکل ۱۰ متر از زمین فاصله دارند. این رستوران ظرفیت ۳۰ مهمان را دارد و معمولا برای رویدادهای خصوصی رزرو می‌شود.

۵. کافه گربه نکروبی (Cat Café Nekorobi)

اگر دیدن ویدئوهای گربه‌ها در اینترنت شما را سر ذوق می‌آورد، قطعا از حضور در این کافه هم لذت می‌برید. در این کافه می‌توانید با گربه‌هایی که گوشه و کنار کافه قدم می‌زنند وقت بگذرانید. حتی می‌توانید غذاخوردن دسته‌جمعی گربه‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید. ژاپن میزبان تعدادی از عجیب ترین رستوران های جهان است و این کافه گربه‌ای یکی از آنهاست.

۶. رستوران مدرن تویلت (Modern Toilet)

این رستوران با تم سرویس بهداشتی یکی از عجیب‌ترین رستوران های دنیا است که می‌توانید در آن غذا بخورید. این مجموعه ابتدا فقط بستنی شکلاتی می‌فروخت، ولی اکنون به مجموعه‌ای زنجیره‌ای تبدیل شده که شعبه‌هایی در سراسر آسیا دارد. به نظر می‌رسد عده زیادی از مردم دنیا دوست دارند غذایشان در ظرف‌هایی شبیه به توالت فرنگی سرو شود!

۷. رستوران دی‌کاس (De Kas)

هیچ‌ غذایی بهتر از آن غذایی نیست که با مواد تازه تهیه شده باشد. در این رستوران، هر غذایی که نوش‌ جان کنید با مواد غذایی تازه تهیه شده است. این مواد همان‌ روز از باغ و گلخانه مجاور همین رستوران تهیه می‌شوند. سرآشپز این رستوران هلندی یکی از برندگان ستاره میشلن است. پس بدون تردید باید انتظار لذیذترین و تازه‌ترین غذا را داشته باشید.

۸. رستوران بابل روم (The Bubble Room)

عجیب ترین رستوران های دنیا

این رستوران قدیمی آمریکایی در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده و فضای آن با اسباب‌بازی‌های قدیمی متعلق دهه‌‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ میلادی تزئین شده است. این رستوران ابتدا یک غذاخوری کوچک بود و حالا رستورانی بزرگ و سه‌طبقه است. عکس‌های قدیمی بخش دیگری از تزئینات رستوران هستند و موسیقی‌های دهه‌ ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰ در سراسر رستوران به گوش می‌رسد. حتی بعضی از غذاهای منو همان غذاهایی‌اند که در زمان افتتاح رستوران برای مهمانان سرو می‌شدند.

۹. رستوران اُنوآر (O.NOIR)

در این رستوران می‌توانید در تاریکی مطلق غذا بخورید. این رستوران اولین بار در سال ۲۰۰۶ در مونترال افتتاح شد و شعبه‌ دوم در سال ۲۰۰۹ در تورنتو باز شد. ورود چراغ‌قوه، موبایل و ساعت‌های نوردار به این رستوران ممنوع است. ابتدا در فضایی روشن سفارش خود را ثبت می‌کنید و بعد با کمک پیشخدمت به سالن غذاخوری می‌روید.

۱۰. رستوران کابایوکیا (Kayabukiya Tavern)

یکی دیگر از رستوران‌های عجیب ژاپن، رستورانی سنتی است که با تمام رستوران‌هایی که تا به حال دیده‌اید فرق دارد. در این رستوران، میمون‌ها نقش پیشخدمت را بازی می‌کنند. در حال حاضر ۲ میمون در این رستوران ژاپنی کار می کنند. یکی از آنها قبل از آماده‌شدن غذا برای شما یک حوله داغ می‌آورد که دست‌های خود را تمیز کنید.

میمون بزرگ‌تر سفارش نوشیدنی را از شما می‌گیرد و نوشیدنی دلخواهتان را برایتان سر میز می‌آورد. میمون‌های بیشتری برای کارکردن در این رستوران در حال آموزش‌دیدن هستند. البته باید زمانِ سرزدن به این رستوران را با دقت انتخاب کنید، چون شیفت کاری این میمون‌ها بسیار کوتاه است. بازی‌کردن با این میمون‌ها یکی از سرگرمی‌های مهمانان رستوران است.

۱۱. رستوران هارت اتک گریل (Heart Attack Grill)

عجیب ترین رستوران های دنیا

از بین عجیب ترین رستوران های دنیا که در این فهرست معرفی کردیم، این رستوران آمریکایی از نظر مفیدبودن غذاهایش برای سلامتی، در آخرین جایگاه قرار می‌گیرد. اگر رژیم غذایی خاصی دارید، بهتر است رستوران دیگری را انتخاب کنید. در این رستوران پیشخدمت‌ها مثل پرستارها لباس پوشیده‌اند و سفارش‌های مهمانان تجویز نامیده می‌شوند. مشتری‌ها هم بیمار هستند. همان‌طور که از اسم رستوران مشخص است، در این رستوران همه عزم خود را جزم کرده‌اند که شما دچار ایست قلبی شوید!

در این رستوران برگرهای بزرگ و چرب و غذاهایی که بیش از ۹هزار کالری دارند سرو می‌شوند. انواع غذاهای فست‌فودی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، نوشیدنی‌های ناسالم و حتی سیگار را می‌توانید از پیشخدمت‌ها درخواست کنید. حتی برای بچه‌ها هم سیگارهای شکلاتی دارند! قبل از غذاخوردن، پرستار فشار خون شما را اندازه می‌گیرد و می‌توانید خودتان را وزن کنید. اگر بیشتر از ۱۶۰ کیلوگرم وزن داشته باشید، می‌توانید در این رستوران رایگان غذا بخورید.

۱۲. رستوران دی‌ایرپلین (The Airplane)

این رستوران که نامش رستوران هواپیماست، دقیقا داخل یک هواپیمای بوئینگ کی‌سی۹۷ قرار دارد. این هواپیما در سال ۱۹۵۳ ساخته و در سال ۲۰۰۲ به رستوران تبدیل شده است. داخل آن را کامل تغییر داده‌اند و ۲۷۴ نفر ظرفیت دارد. غذای این رستوران بسیار عالی است و برای وعده ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. رستوران هواپیما آمریکایی است و غذاهای کلاسیک آمریکایی سرو می‌کند.

۱۳. رستوران‌های اسنوویلیج (SnowVillage)

قبل از اینکه از این رستوران خاص در فنلاند دیدن کنید، حتما به‌اندازه کافی لباس گرم بپوشید. دو تا از این رستوران‌ها کاملا از برف و یخ ساخته شده‌اند. این مجموعه سه رستوران به‌نام‌های «برف»، «بار یخی» و «کنده» دارد. منوی رستوران «کنده» دقیقا مشابه دو رستوران دیگر است، ولی محیطی گرم‌تر دارد.

رستوران «برف» غذاهای کلاسیک فنلاندی سرو می‌کند، مثلا سوپ ماهی سالمون یا فیله گوزن. در «بار یخی» هم می‌توانید نوشیدنی‌ها فنلاندی و شکلات داغ نوش‌ جان کنید.

۱۴. رستوران سیلور کلیپر (Silver Clipper)

غذاهای سروشده در هواپیماها معمولا تعریفی ندارند، اما مأموریت رستوران استرالیایی سیلور کلیپر این است که این وضع را تغییر بدهد. این گشت‌وگذار استرالیایی شامل پروازی ۷۰دقیقه‌ای است و در هواپیمایی به‌سبک هواپیماهای دهه ۱۹۴۰، می‌توانید غروب خورشید را در بندر خلیج فیلیپ ببینید. در این پرواز برای مسافران غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های فراموش‌نشدنی سرو می‌شود.

۱۵. رستوران الوک (Alux)

عجیب ترین رستوران های دنیا

برای کسانی که از غذاخوردن در رستوران‌های بالاتر از ابرها خسته شده‌اند، غذاخوردن در این رستوران می‌تواند تجربه‌ای جالب و متفاوت باشد. در این رستوران که در غاری در مکزیک قرار دارد، غذاهای غذاهای مکزیکی با کمی تغییرات بین‌المللی سرو می‌شوند. در حالی که غذاهای منو کاملا تازه هستند، فضای رستوران اصلا این‌طور نیست و قدمت آن به بیش از ۱۰هزار سال قبل برمی‌گردد.

۱۶. رستوران تونگا روم (Tonga Room)

این رستوران که در سان فرانسیکو قرار دارد در سال ۱۹۴۵ افتتاح شده است. دیوارهای رستوران با تم استوایی تزئین شده‌اند که شما را تشویق می‌کنند نوشیدنی‌های لذیذ استوایی سفارش بدهید. ورودی رستوران هم از جزیره‌ها الهام گرفته شده است و گروهی هنرمند موسیقی ساحلی می‌نوازند.

۱۷. رستوران رولرکاستر (Rollercoaster)

در این رستوران دیگر لازم نیست دنبال پیشخدمت بگردید تا سفارش غذا بدهید یا غذای خود را تحویل بگیرید. تمام غذاها، ظرف‌ها و نوشیدنی‌ها با کمک جاذبه و با ترن هوایی سر میزها قرار می‌گیرند. فهرست غذاهای رستوران هم بسیار متنوع است و غیر از انواع برگر، مجموعه‌ای متنوع از نوشیدنی دارد.

۱۸. رستوران شیکاگو سوئت‌لاج (Chicago Sweatlodge)

این مجموعه که درست شبیه اسپاهای قدیمی ایلینوی آمریکاست یک اتاق سونای روسی، یک استخر و یک رستوران دارد. مشتریان این مجموعه که فقط آقایان هستند، در حالی که حوله‌ای دور تن خود پیچیده‌اند انواع غذاهای اروپای شرقی و غذاهای دریایی را سفارش می‌دهند و نوش‌ جان می‌کنند.

۱۹. رستوران چیل‌اوت (Chillout)

عجیب ترین رستوران های دنیا

این رستوران از یخ ساخته شده است. شاید وجود چنین رستورانی در دبی عجیب باشد. حتی صندلی‌های رستوران هم از یخ تراشیده شده‌اند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای گرم و لذیذ مثل سوپ گوجه‌فرنگی یا یک لیوان نوشیدنی داغ مثل شکلات داغ را نوش‌ جان کنید که در هوای سرد رستوران حسابی می‌چسبد.

۲۰. رستوران ال‌دیابلو (El Diablo)

این رستوران اسپانیایی معنای جدیدی از غذای داغ ارائه می‌کند. ال‌دیابلو در پارک ملی تیمانفایا قرار دارد و درست بالای یک آتشفشان خاموش واقع شده است. آخرین فوران این آتشفشان در سال ۱۸۲۴ بوده، بنابراین خیالتان راحت باشد که جایتان امن است. سرآشپزهای رستوران از انرژی زمین‌گرمایی این مکان دیدنی برای پختن مرغ کبابی، سوسیس، غذاهای دریایی و استیک استفاده می‌کنند.

شما بگویید

به‌نظر شما جای کدام رستوران در فهرست عجیب ترین رستوران های دنیا خالی است؟ آیا شما در سفرهای بین‌المللی خود در رستورانی عجیب غذا خورده‌اید؟ به‌نظرتان در ایران هم از این رستوران‌های عجیب وجود دارد؟ لطفا در بخش نظرات، تجربه‌های خود را با سایر کاربران «چطور» در میان بگذارید.

section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper} .chetor__product__box-badge .chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins /*.chetor__product__box a */ .chetor__product__box .image-holder { display: inline-block; position: relative;} .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



عجیب ترین رستوران های دنیا
بر اساس رای 1 نفر از بازدیدکنندگان
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، به اشتراک بگذارید:

اشتراک‌گذاری

بلی خیر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی