3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا


دکوراسیون شب یلدا را باید به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا تم یلدایی داشته باشید. در ادامه نکاتی مخصوص دکوراسیون و چیدمان شب یلدا را گردآوری کرده ایم که با رعایت کردن آنها می توانید چیدمانی زیبا داشته باشید. نکانی برای دکوراسیون شب یلدا اگر در خانه‌تان شمعدان‌های لاله‌ای قدیمی دارید که در گذشته […] نوشته 3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش...

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

دکوراسیون شب یلدا را باید به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا تم یلدایی داشته باشید. در ادامه نکاتی مخصوص دکوراسیون و چیدمان شب یلدا را گردآوری کرده ایم که با رعایت کردن آنها می توانید چیدمانی زیبا داشته باشید.

نکانی برای دکوراسیون شب یلدا

اگر در خانه‌تان شمعدان‌های لاله‌ای قدیمی دارید که در گذشته به اصطلاح به جارو لاله معروف بودند، حتما به دکور شب یلدا اضافه کنید.
1 – از گذشته‌های دور ایرانیان عادت داشتند که شب یلدا یا شب چله را دور کرسی جشن می‌گرفتند، ولی امروزه‌ می‌توان ناظر این مراسم به سبک مدرن و روی میزها بود. اگر دوست دارید که این مراسم مانند گذشته و با همان حال و هوا برگزار شود، بهتر است کرسی کوچکی را آماده کنید ( اگر فضا و یا وقت کافی برای به‌ پا کردن کرسی ندارید، می‌توانید روی میز کوچکی، سفره دلخواه‏تان را بچینید ) و پارچه‌ ترمه و یا هر نوع پارچه‌ گل‌دوزی شده به سبک و سیاق قدیم را روی آن بگسترانید. می‌توانید آجیل مشگل‌ گشا، ازگیل، خرمالو، انار دانه‌شده، هندوانه و خربزه و دیگر خوراکی‌های مختص این شب را در ظرف‌های سفالین رنگی، چینی‌های گل‌سرخی قدیمی و یا حتی ظرف‌های نقره‌ای قرار داده و روی میز مورد نظر بچینید.

2 – اگر در خانه‌تان شمعدان‌های لاله‌ای قدیمی دارید که در گذشته به اصطلاح به جارو لاله معروف بودند، حتما به دکور شب یلدا اضافه کنید، این شمع‌دان‌ها معمولا پایه‌ای بلند از جنس سنگ ‌مرمر دارند و همچنین به جاشمعی‌های بلورین به رنگ‌های صورتی، یاسی و یا ارغوانی مزین هستند. در کنار قرآن و کتاب‌های حافظ و شاهنامه که حتما بر سر میز دکور شده جایگاه خاصی دارند، بهتر است گل‌های یاس و نرگس را در چند گلدان و در اطراف کتاب‌ها قرار دهید.

3 – اگر می‌خواهید شب یلدا را به صورت مدرن و در فضایی هماهنگ با خانه‌تان برگزار کنید، از انواع ترمه‌ها و رومیزی‌های حریر و ابریشمی به سلیقه‌ خودتان استفاده کنید. رومیزی‌ها را در وسط میز ناهارخوری و یا میزهای کوچک‌تر بگسترانید و به آرامی با دست قسمت‌هایی از رومیزی را چروک دهید و برآمده کنید و وسایل مورد نیاز و تزیین شده را در ظرف‌های سیلور یا کریستال قرار دهید و در فاصله‌های برآمدگی‌های سفره بچینید.
می‌توانید مابین چروک‌های رومیزی، گل‌های تازه و یا گل‌های خشک معطر قراردهید. بهتر است دو سر میز را به شمعدان‌های سیلور چند شاخه مزین کنید، چرا که با این کار نور و روشنایی دو چندان را در این شب ایجاد خواهید کرد.

روش چیدمان و نحوه دکوراسیون شب یلدا

در شب یلدا می توانید دکوراسیونی بسیار شیک و به یاد ماندنی داشته باشید و این شب را خاطره انگیز کنید. به مرور داریم به شب یلدا نزدیک می شویم و باید به فکر کمی تغییرات بود.

شب یلدا جشن خداحافظی از پاییز است و به همین منظور باید شب یلدا را بسیار خاطره انگیز کرد و محیط را برای جشن آماده کرد به همین منظور در این مطلب ترفندهای یلدایی را به شما نشان می دهیم.

باید از ورودی منزل شروع کنید. یک حلقه گل زیبا را برای خیر مقدم گویی برای مهمانان آماده کنید، اما تم آن را از گل به انار و میوه های کاج تغییر دهید، به سادگی می توانید ابن حلقه را خودتان درست کنید. دست به کار شوید و یکی از آنها برای درب ورودی آماده کنید.

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

حال وفتش رسیده که ظروف قدیمی خود را از گنجه بیرون بیاورید، وقتی صحبت از سنت کهن ایرانی، شب یلدا می شود پس باید تم و حال و هوای اصیل ایرانی هم داشته باشیم، نیازی نیست به بازار بروید و یکی از آنها را تهیه کنید، کافی است کمی در کمد و کابینت های خود جست جو کنید و یک عنصر با تم ایرانی پیدا کنید که فضای شما را دگرگون کند.

ببینید : دکوراسیون شب یلدا

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

یک رو میزی با تم ترمه و یا حتی کوسن هایی مزین شده به نقوش ایرانی می تواند میز شما را زیبا و دگروگون کند، مقداری خلاق باشید، اگر دست به دوخت و دوز شما خوب است یکی از آنها را خودتان درست کنید، از نقش های بی امثال میوه های شب یلدا ایده بگیرید و پارچه های بی استفاده یک رو میزی بی امثال میز غذاخوری خود بسازید.

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

جادوی شمع ها را این روزها بیشتر بکار بگیرید، جا شمعی های خودرا با میوه های کاج وبرگ های پاییزی تزیین کنید، خوشکبار و حتی حبوبات هم می‌تواند ایده ی خوبی برای تزیین جا شمعی های شما باشد کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و معجزه ی شمع ها را در فضای منزل ی بیاورید، شمع ها هر کجا که باشند معجزه همان جا رخ میدهد امتحان کنید حتماً لذت خواهید برد.

ببینید : عکس پروفایل شب یلدا

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

لوازم دکور را با تم یلدا تهیه کنید، یکی از این عناصر که همیشه چشم نواز است اناز است، نیازی نیست بازار را برای خرید این دکورهای کوچک زیر و رو کنید، ما همیشه برای شما ایده های مقرون به صرفه ای داریم، به سادگی چند انار کوچک خشک شده را با اسپری رنگ، رنگ کنید و بگذارید خشک شوند و در ظرف های بلوری بریزید و بگذارید کنار میزتان و از زیبایی آن در فضای داخلی خود لذت ببرید.

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

دیوارهای منزل را یلدایی تزیین کنید، یک ایده دیگر تزیین دیوارهای ساده با همان عناصر بی امثال شب یلدا می باشد، درست است که یلدا فقط به انارش نیست ولی برای دکوراسیون تزیین انار برترین گزینه است، انارهای کوچک را جمع کنید و بگذارید خشک شوند برای براق شدن آنها می توانید از یک رزین استفاده کنید و برای داشتن یک ترکیب رنگ بی امثال می توانید برگ های پهن را جمع کنید و روی آنها رنگ طلایی بزنید و برگ ها و انارها را مانند خوش انگور بهم بچسبانید و دیوارهای ساده خود را تزیین کنید.

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

3 نکته اصلی در دکوراسیون شب یلدا + روش چیدمان شب یلدا

تابلو و تایپوگرافی بی امثال شب یلدایی هم ایده خوبی برای استقبال از مهمانان در شب یلدا است، این تابلوهای هنری را می توانید خودتان یا فرزندانتان تهیه کنید، روش کلاژ یا همان تکه چسبانی هم روشی خوب برای تولید یک تالبوی بی امثال یلدایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید