ضرورت توجه هر چه بیشتر به فعالیت های پژوهشی


ضرورت توجه هر چه بیشتر به فعالیت های پژوهشی

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا بر ضرورت پرداختن و توجه هرچه بیشتر به فعالیت های پژوهشی و تحقیقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا با تبیین اهمیت پژوهش و تحقیق تصریح کرد: پرداختن و توجه هرچه بیشتر به فعالیت های پژوهشی و تحقیقی بویژه در حوزه روایات و احادیث ضروری است.

در این مراسم که آیت الله بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و آقایان سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و میرزا علیزاده رییس پژوهشکده حج و زیارت و شماری از شخصیت های علمی و دانشگاهی و محققان و پژوهشگران برجسته کشورمان حضورداشتند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از دست اندرکاران تدوین مجموعه 18 جلدی کتب فاجعه منا و نرم افزار آن و نقش ویژه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردر تهیه و تدوین آن تقدیر کرد و به بیان ویژگی های آن پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه احادیث بی شماری از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بدلیل خودخواهی ها و تنگ نظری ها بدست ما نرسیده است، اظهار داشت: اگر همه آنچه را رسول مکرم اسلام (ص) فرموده بودند برای دیگران نقل میشد امروز علم و دانش دامنه بسیار گسترده تری داشت.
وی تصریح کرد: برخی افراد بخاطر خودخواهی و تنگ نظری ها اجازه ندادند آنچه را که پیامبراعظم فرموده بودند بدست آیندگان برسد و از آن بهره ببرند.


سرپرست حجاج ایرانی با گرامیداشت فرارسیدن سالروزشهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تعداد احادیث نقل شده از زنان پیامبر و فاطمه اطهر در کتب معتبر و مهم اندیشمندان اسلامی اشاره کرد و از اینکه برخی افراد باب علم را بر روی آیندگان بستند، ابراز تاسف کرد.
وی با ذکر مطلبی از ابن مسعود اهمیت حفظ سخنان رسول اکرم در نزد فاطمه اطهر را یادآور شد و گفت: در نزد بانوی سراسر ادب اسلامی، آنچه را که در محضر پیغمبر اکرم آموخته بود بسیار با ارزش و بر حفظ و انتقال درست و دقیق آن تاکید داشت و فرمود ارزش این سخن پیامبر در نزد من برابر با حسن و حسین است.


سرپرست حجاج ایرانی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا از طرف بعثه مقام معظم رهبری هر ساله در شام حادثه در منی و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوم مهرماه هرسال در داخل کشور برگزار می شود، افزود: امیدواریم مسیر اعزام زائران ایرانی به حج آینده فراهم شود و همچون گذشته مراسم یادبود شهدای مکه و منا در شام عید قربان در صحرای منا برگزار شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید