حضور انقلابی دولت مردمی برای رفع موانع تولید در آذربایجان غربی


حضور انقلابی دولت مردمی برای رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- تلاش برای رفع موانع تولید با روی کار آمدن دولت سیزدهم، رنگ واقعیت به خود گرفته و از تصمیم های جلسه ای و بدون رویت وضعیت موجود تبدیل به حضور میدانی و بازدید از نزدیک شده، امری که می‌تواند نسخه ای موفق برای توجه به تولید در آذربایجان غربی شود و به استان های دیگر نیز تسری یابد.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم که از اواسط تابستان امسال روی کار آمد، بسیاری از اقدامات عملیاتی در دستور کار مدیران و مسوولان در سطوح مختلف مدیریتی قرار گرفت که پیش از آن، در این خصوص اقدام عملی انجام نمی شد و بیشتر با حضور در جلسات موضوع گزارش گیری از مدیران در دستور کار بود.

حضور میدانی رییس جمهوری در استان های مختلف و جمع های گوناگون از جمله مجامع کارگری، برخی معادن، مناطق محروم و جمع های شهروندی، نخستین گام در این خصوص بود که مدیران دیگر را هم تشویق به این کار می‌کرد و هم الگویی برای مدیران و مسوولان به شمار می رفت.

در آذربایجان غربی هم از اولین روزهای حضور محمدصادق معتمدیان به عنوان مدیر ارشد استان، بازدیدهای میدانی در دستور کار جدی وی قرار گرفت و بارها رسانه ها، عکس ها و فیلم هایی را منتشر کردند که معتمدیان پیشتر از همه مدیران و دست اندرکاران در عرصه های مختلف حاضر می شود.

یکی از مهمترین اقدامات استاندار آذربایجان غربی، راه اندازی یکشنبه های رفع موانع تولید در این استان بود که از اوایل آذرماه اجرایی شد و هر هفته چند واحد تولیدی میزبان استاندار، مدیران حوزه های مرتبط، مدیران نهادهای مسوول در زمینه برخی مشکلات آن واحد تولیدی بود و در برخی موارد، مشکلات در همان جلسه سرپایی مطرح می شد و به نتیجه مطلوب نیز می رسید.

حضور انقلابی دولت مردمی برای رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

این هفته نیز استاندار آذربایجان غربی برای بازدید از ۲ واحد تولیدی، عازم جاده ارومیه- سلماس شد؛ یکی از این واحدها ابزارجراحان ارومیه بود که به طور مفصل مورد بازدید معتمدیان قرار گرفت؛ این واحد در تولید ایمپلنت های دندانی و البته استخوانی مربوط به اکثر بخش های بدن فعالیت می کند و یکی از واحدهای موفق استان به شمار می رود.

در این بازدید مطرح شد که این کارخانه، سومین واحد تولیدی از این جنس در ایران بوده و همه استان های کشور، از تولیدات آن استفاده می کنند.

مدیران ابزار جراحان ارومیه از استاندار آذربایجان غربی خواستند تا مشکل ارز آنان برای خرید مواد اولیه حل شود.

به نام کارخانه قند ارومیه؛ به کام هلدینگ شهد آذربایجان

حضور انقلابی دولت مردمی برای رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

دومین بازدید استاندار آذربایجان غربی از یک کارخانه بسیار قدیمی ارومیه، البته در شهر نوشین فعلی بود؛ معتمدیان در این بازدید از بخش های مختلف واحد تولیدی قند ارومیه بازدید کرد و در چند و چون مشکلات آن قرار گرفت.

البته این کارخانه در کنار کارخانه های قند پیرانشهر و خوی و البته مجتمع پتروشیمی در حال تاسیس پردیس در منطقه آزاد ماکو، بخشی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ شهد آذربایجان هستند.

در این بازدید مدیران همه بخش های این هلدینگ به بیان مشکلات خود پرداختند که با دستور استاندار آذربایجان غربی، مدیران حاضر به بیان نظرات خود در خصوص این مشکلات و راهکارهای حل آن نیز پرداختند.

افزایش ۱۰۰ درصدی بهای چغندر مصرفی و هزینه های کارخانه های قند سه گانه، نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش برای پرداخت این بها به کشاورزان و همکاری نکردن بانک کشاورزی آذربایجان غربی در این خصوص، مشکل عوارض بسیار زیاد و میلیاردی صادرشده برای کارخانه قند ارومیه از سوی شهرداری، موضوع راه افتادن فاینانس خارجی برای احداث پتروشیمی پردیس در ۱۷۰ هکتار زمین در منطقه آزاد ماکو و معطل ماندن ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته در آنجا از جمله مشکلاتی بودند که مطرح شد.

استاندار آذربایجان غربی در حین نشست با معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تلفنی صحبت کرد و جویای مشکل فاینانس پتروشیمی پردیس شد و راهکار لازم برای حل این مشکل اندیشیده شد.

سپس مدیران بانک کشاورزی، مالیاتی و آب منطقه ای در خصوص حل مشکل این کارخانه قول مساعد دادند.

احد ایزدیار مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی در این نشست گفت که این بانک آماده هرگونه همکاری برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی قند ارومیه، پیرانشهر و خوی است.

او البته گفت که پرونده وام ۲۱۰ میلیارد تومانی سرمایه در گردش کارخانه قند ارومیه با نظر مساعد استان به تهران ارسال شده و باید از آنجا مورد موافقت قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی هم تاکید کرد که این کار را از مرکز دنبال خواهد کرد تا مشکل نقدینگی این واحد برطرف شود.

یاسر رهبردین مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی هم در این نشست با اشاره به اینکه در حوضه دریاچه ارومیه مشکل اختصاص آب به بخش های مختلف وجود دارد، گفت: در صورت نیاز، در حوضه ارس می توان آب مورد نیاز برای این واحدهای تولیدی را به ویژه در پایاب سد کرم آباد بدون محدودیت تامین کرد.

وی همچنین افزود: در صورت ارائه درخواست راه اندازی واحد گلخانه ای، امکان ارائه مجوز راه اندازی کشت گیاهان دارویی نیز در حوضه دریاچه ارومیه وجود دارد.

پس از آن هم استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور هر هفته یک بار در واحدهای تولیدی استان، این حضور را گامی در جهت عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مانع زدایی از تولید دانست.

کمک حداکثری به رفع موانع تولیدوظیفه مدیران آذربایجان‌غربی است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به رفع موانع تولید در سال جاری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: کمک حداکثری به مانع زدایی از این بخش مهم اقتصادی، وظیفه همه مدیران است که در این استان نیز در همین راستا حرکت می کنیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: امسال، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب سال مانع زدایی و پشتیبانی از بخش تولید است و حضور در جمع فعالان این بخش نیز اقدامی مهم در راستای شناخت مشکلات و رفع آنها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: حضور مدیران آذربایجان غربی در جمع تولیدگران به عنوان سرداران خط مقدم جبهه اقتصادی برای این است که در جریان فعاالیت ها قرار بگیریم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر که هم در ابعاد بین المللی اقتصاد دنیا با مشکل مواجه شده و هم محدودیت های کرونایی در اقتصاد جهان و کشورمان اثر گذاشته و هم با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه ماست که باری از دوش بخش تولید برداریم.

معتمدیان تاکید کرد: تلاش داریم همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم و با همگرایی موجود و تقویت آن بین بخش های مدیریتی زمینه ارتقای شاخص های تولید را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه البته همه اقدامات باید در راستای قانون باشد، بیان کرد: نگاه ما باید حل مشکلات باشد و باید در همین راستا حرکت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته در هلدینگ شهد آذربایجان، بر رفع مشکلات این هلدینگ نیز تاکید کرد و گفت: باید کمیته ای در خصوص این مجموعه تشکیل، مشکلات آن به صورت ریز بررسی و مصوباتی برای حل آنها تصویب شود.

این هفته هم، یکشنبه های رفع موانع تولید در آذربایجان غربی پایان یافت ولی امیدواری ها برای حضور در یکشنبه های آتی رفع موانع تولید روز به روز بیشتر می شود تا با حضور در میدان عمل، مدیران رفع موانع تولید را برای توسعه استان و ارتقای شاخص های مختلف توسعه ای در دستور کار جدی خود قرار دهند؛ امری که به نظر می رسد دولت سیزدهم با جدیت پای آن ایستاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز