تشکیل گروه‌های داوطلب مدیریت بحران در 1700 مسجد تهران


تشکیل گروه‌های داوطلب مدیریت بحران در 1700 مسجد تهران

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل گروه‌های داوطلب مدیریت بحران در 1700 مسجد تهران خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «علی نصیری» درباره ورود مساجد تهران به موضوعات مدیریت بحران گفت: مساجد ظرفیت های بسیار بالایی در سطح محلات دارند که لازم است از این ظرفیت ها در جهت افزایش آمادگی جامعه در برابر بحران ها، آموزش به مردم و نیز استفاده از توان و امکانات آنان در زمان بحران ها بهره گرفته شود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در همین راستا نیز طرحی به مرحله اجرا درآمد که بر اساس آن در یک مدت زمانی معلوم بنا است ۱۷۰۰ مسجد در شهر تهران به پایگاهی برای انجام امور مرتبط با مدیریت بحران بدل شده و گروه های داوطلب مدیریت بحران در این فضاها نیز فعال شوند.

نصیری این طرح را در ادامه فعالیت گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات یا همان دوام اعلام کرد و گفت: تشکیل گروه های دوام مسجدمحور با هدف ارتقای فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی، خود امدادی و دیگرامدادی، ایجاد و تقویت آگاهی و آمادگی شهروندان و محلات شهر تهران و امدادرسانی در شرایط بحران های ناشی از حوادث طبیعی در ۱۷۰۰ مسجد شهر تهران اجرا می شود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره نحوه اجرای این طرح نیز گفت: مرحله اول این طرح شامل تشکیل یک گروه دوام در مسجد هر یک از ۳۵۳ محله شهر تهران است. هر مسجد نیز باید حداقل ۱۰ نفر را مورد آموزش قرار دهد. بر این اساس در گام نخست اجرای این طرح دست کم طی شش ماه بیش از ۳۵۰۰ نیروی آموزش دیده در خصوص مدیریت بحران در شهر تهران فعال می شوند.

به گفته وی، در گام های بعدی تعداد مساجد و نیز تعداد نفرات آموزش دیده افزایش می یابند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت