مسجدی که شبکه مساجد جنوب تهران را برای رسیدگی به کارتن‌خواب‌ ها فعال کرده است


مسجدی که شبکه مساجد جنوب تهران را برای رسیدگی به کارتن‌خواب‌ ها فعال کرده است

مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) با همکاری مساجد کاظمیه، همدانی‌ها، سنگی، الزهرا(س) و صاحب الزمان(عج) برای سامان دهی وضعیت جمعی از کارتن‌خواب‌ها وارد عمل شده است. تامین هزینه استقرار و اسکان این افراد در گرمخانه ازجمله فعالیت‌های آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد حضرت مسجد سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، خیابان ایران، خیابان گوته) همچون درختی است که تازه نهال آن را غرس کرده اند و با تلاش باغبان و آبیاری مناسب و هرس به موقع، روز به روز رشد می کند و ریشه هایش محکم تر می شود.

مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در میان انبوهی از مغازه های فروش لوازم خانگی با برندهای معتبر ایرانی و خارجی توانسته اصالت ایرانی و اسلامی اهالی محله گوته را حفظ کند و برای این کار با تلاش امام جماعت جوانش و بسیجیان مخلص گل کاشته است.

تشکیل گروه شهید آوینی برای برگزاری تخصصی فعالیت های هنری

این مسجد چند وقتی است به صورت تخصصی در حوزه هنر وارد شده که مهم ترین حاصل آن تشکیل گروه تربیتی هنری شهید آوینی است. این گروه هم گروه سرود و هم گروه نمایش بسیار خوبی در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) و از میان کودکان و نوجوانان با استعدادو خوش قریحه راه اندازی کرده است که در مناسبت های مختلف برنامه های ابتکاری و جالبی برگزار می کند. این گروه برای ایام فاطمیه نوا و نمایش «فروشنده» را طی روزهای 25 تا 29 آذرماه از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 در حیاط این مسجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می کند.

حجت الاسلام مهدی معزی در این باره گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زبان هنر از بهترین روش ها برای بیان معارف دینی است و ما بر همین اساس با تلاش پایگاه بسیج شهید خراسانی، چند وقتی است گروه تربیتی هنری شهید آوینی را در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) راه اندازی کردیم، این گروه برای ایام فاطمیه نمایش فروشنده را اجرا می کند. گروه شهید آوینی قرار است در ایام فاطمیه در برخی از مساجد و هیئت های مذهبی محلات ری، ایران و هفده شهریور نیز اجرا داشته باشد.

شبکه سازی مساجد برای سامان دهی وضعیت کارتن خواب ها

کار مهم دیگر مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه های اخیر تلاش برای سامان دهی وضعیت کارتن خواب ها در محلات ری و آبشار و دردار است. حجت الاسلام ابراهیم شریفی از روحانیون فعال در حوزه فرهنگی در منطقه 12 شهر تهران و امام جماعت نائب مسجد سنگی در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) چندی پیش موضوع این فعالیت را با ما در میان گذاشت که الحمدالله با استقبال خوبی از سوی مساجد این محلات روبرو شد و یک کارگروه با حضور یا نماینده مساجد کاظمیه، همدانیها، سنگی، الزهرا(س) و صاحب الزمان(عج) و با مدیریت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه که حدود سه ماه قبل و درست در آستانه شروع ایام سرد سال تشکیل شد، تاکنون کار سامان دهی حدود 25 کارتن خواب را با همکاری ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) و شهرداری منطقه 12 انجام داده است. توزیع غذای گرم، لباس گرم، لحاف، ماسک و محلول ضد عفونی کننده از جمله اقدامات این کارگروه بوده است. همچنین تلاش داریم هزینه های استقرار و اسکان این کارتن خواب ها را در یک گرمخانه فراهم کنیم که تاکنون مبلغ قابل توجهی در این زمینه جمع آوری شده است.

برگزاری اجتماع فاطمی با همکاری مسجدی های جنوب تهران

شبکه ای از مسجدی ها که با محوریت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) تشکیل شده همچنین اجتماع فاطمیون را در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و از ساعت 10 تا 11 و سی دقیقه در بوستان زیبا در انتهای خیابان دردار محله ری برگزار کرد که به گفته معزی، مساجد صاحب الزمان (عج)، الزهرا (س)، سنگی، علی بن موسی الرضا (ع)، کاظمیه، همدانی ها و حضرت زینب (س) در برگزاری اجتماعی فاطمی مشارکت کرده اند.

علاوه بر این با همکاری این مساجد روزهای جمعه و شنبه، 27 و 28 آذرماه غذای گرم میان کارتن خواب ها توزیع شد و به جای اطعام عزاداران، هزینه آن، به توزیع ۳۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان اختصاص یافت. همچنین، در روز شهادت حضرت زهرا (س) و با هماهنگی نهادهای مرتبط، از 10 صبح تا 20 واکسیناسیون کرونا در بوستان زیبا انجام شد.

گسترش دایره خدمت رسانی شبکه مسجدی ها در دوره کرونا

به نظر می رسد تعهد بالای مسجدی ها به دین و انقلاب و مردم موجب شده است در دوره کرونا دست به کارهای بزرگ بزنند و به جای دست روی دست گذاشتن، هر روز منسجم تر از گذشته عمل کنند و با تشکیل شبکه ای در هر محله یا منطقه ای از کشور، دایره خدمت رسانی خود را گسترش دهند. این درست کاری است که اهالی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در جنوب تهران انجام داده اند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»