« برت فراگنر » نقش زبان فارسی در گسترش اسلام را به اثبات ‌رساند


« برت فراگنر » نقش زبان فارسی در گسترش اسلام را به اثبات ‌رساند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت چهره فرهنگی وین و صاحب نام در حوزه مطالعات اسلامی و ایرانشناسی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در پیامی با تسلیت درگذشت پروفسور برت فراگنر، چهره فرهنگی وین و صاحب نام در حوزه مطالعات اسلامی و ایرانشناسی گفت: نظریه ایشان با عنوان «فارسی زبانی» نقش زبان فارسی در گسترش اسلام در حوزه شرق ممالک اسلامی و ارتباطات جهان اسلام را به اثبات می‌رساند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بدین شرح است:
پروفسور آنتون زایلینگر
رئیس محترم آکادمی علوم اتریش
با سلام و احترام
خبر درگذشت اندیشمند فرهیخته و اثرگذار در عرصه ایران‌شناسی، پروفسور برت فراگنر موجب تأثر و تألم فراوان شد.
ایشان یکی از چهره‌های صاحب‌نظر و برجسته جهانی در زمینه تاریخ، فرهنگ و هنر ایران بود که بخش بزرگی از شناخت مؤلفه‌های فرهنگ ایران در کشورهای اروپایی و خصوصا آلمانی زبان، مدیون زحمات و تلاش‌های ایشان است.
نظریه ایشان با عنوان «فارسی زبانی» نظریه بدیعی است که نقش زبان فارسی در گسترش اسلام در حوزه شرق ممالک اسلامی و ارتباطات جهان اسلام را به اثبات می‌رساند.
اینجانب به سهم خویش فقدان این شخصیت بزرگ و فرهیخته را خدمت حضرتعالی، اعضای محترم انستیتو ایران‌شناسی آکادمی علوم اتریش و همچنین، سایر همکاران و به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم مسیری که ایشان در باب شناساندن تاریخ، فرهنگ و هنر ایران، پیموده‌‌اند، تداوم یابد و موجبات خشنودی روح ایشان را فرهم آورد.
پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ایرانی نامزد قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپا شد