حامد کرزای: تهدید داعش از پاکستان به سمت افغانستان هدایت می‌شود نه بالعکس


حامد کرزای: تهدید داعش از پاکستان به سمت افغانستان هدایت می‌شود نه بالعکس

حامد کرزای در اظهاراتی با رد سخنان عمران خان، نخست وزیر پاکستان درخصوص تروریسم در افغانستان گفت که این کشور محصور در خشکی، از سمت پاکستان با تهدید داعش روبه‌رو بوده است. به گزارش صبح اقتصاد (https://sobh-eqtesad.ir/)،‌ به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی در جریان نشست روز یکشنبه سازمان همکاری اسلامی در شهر...

حامد کرزای در اظهاراتی با رد سخنان عمران خان، نخست وزیر پاکستان درخصوص تروریسم در افغانستان گفت که این کشور محصور در خشکی، از سمت پاکستان با تهدید داعش روبه‌رو بوده است.

به گزارش صبح اقتصاد،‌ به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی در جریان نشست روز یکشنبه سازمان همکاری اسلامی در شهر اسلام آباد، گفت که گروه تروریستی داعش از سمت افغانستان، پاکستان را تهدید می‌کند و افزود که ثبات در افغانستان ضروری است. او خاطرنشان کرد: ما هدف حملاتی از سوی گروه تروریستی داعش از سمت مرز افغانستان، در داخل خاک پاکستان واقع شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری طلوع نیوز، حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به اظهارات عمران خان گفت که این ادعاها صحت ندارند. کرزای خاطر نشان کرد که از ابتدا داعش از سمت پاکستان به تهدید افغانستان پرداخته نه بالعکس.

کرزای در بیانیه‌ای اظهار کرد: این اظهارات صحت ندارند و پروپاگاندایی آشکار علیه افغانستان هستند. در واقع از همان ابتدا افغانستان بوده که با تهدید داعش از سوی پاکستان مواجه شده است.

پیش از آن کرزای در اظهارات جداگانه دیگری به پاکستان هشدار داده بود در امور داخلی کابل مداخله نکند. او بیان داشته بود اسلام آباد نباید به تشویق تروریسم یا افراط گری بپردازد و باید از طریق “اصول مدنی و اصول روابط بین‌المللی” روابطش را با افغانستان برقرار کند.

کرزای در مصاحبه‌ای با وی.او.ای بیان داشت: پیام من به کشور برادر ما پاکستان، این است که آنها نباید برای نمایندگی کردن افغانستان تلاش کنند.

پاکستان از دیروز یکشنبه میزبان اجلاس وزرای امور خارجه اعضا و شرکای سازمان همکاری اسلامی در شهر اسلام آّباد بوده است. در قطعنامه مربوط به این اجلاس اعلام شد که که بانک توسعه اسلامی پیشتاز تلاشها برای آزاد ساختن کمکها برای افغانستان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

اجلاس سازمان همکاری اسلامی به دولت طالبان در افغانستان رسمیت بین‌المللی نبخشید و امیر خان متقی، وزیر خارجه این دولت از مراسم عکاسی رسمی در جریان این اجلاس کنار گذاشته شد.

به نوشته پایگاه ایندیا تودی، حامد کرزای همچنین از عمران خان خواست که از پروپاگاندا علیه کشورش دست برداشته و به نمایندگی از افغان‌ها صحبت نکند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان در یک سلسله توئیتهایی نوشت: تهدید شدن پاکستان از جانب افغانستان در حقیقت یک پروپاگاندای آشکار است، موضوع کاملا برعکس است و تهدید داعش از سمت پاکستان به افغانستان هدایت می‌شود.

رئیس جمهور سابق پاکستان در واکنش به سخنرانی عمران خان در جریان اجلاس سازمان همکاری اسلامی به اسلام آباد توصیه کرد که از پروپاگاندا علیه افغانستان و مداخله در آنچه “امور داخلی ما” خواند، خودداری کند.

روز یکشنبه، عمران خان در سخنرانی خود در هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی هشدار داد که اگر جهان به موقع اقدام نکند، افغانستان به طور بالقوه می‌تواند به “بزرگ‌ترین بحران ساخته بشر” تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته