بیش از 350 هزار نفر در آذربایجان غربی هنوز واکسن نزده اند


بیش از 350 هزار نفر در آذربایجان غربی هنوز واکسن نزده اند

ارومیه- ایرنا- دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -19 در آذربایجان غربی گفت: طبق آمارها بیش از 350 هزار نفر هنوز دُز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده اند که این امر نگران کننده است.

سیدجلیل موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید توجه داشته باشیم که واکسیناسیون به عنوان یک اصل مهم برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون است و هرچه زودتر باید برای تزریق واکسن دست به کار شویم.

وی با دعوت از مردم برای تزریق واکسن دز اول، دوم و حتی سوم بیان کرد: طبق تعریف در صورت تزریق سه دوز واکسن، واکسیناسیون کامل تلقی می شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹ در آذربایجان غربی ادامه داد: رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی اصل مهم دیگر در پیشگیری از اُمیکرون بوده و استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، شستشوی مرتب دستها، تهویه مناسب مکانهای سربسته و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و دورهمی از جمله مراسم شب یلدا جزو مواردی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید مدنظر همشهریان قرار گیرد.

موسوی در خصوص موارد مشکوک سویه اُمیکرون نیز گفت: از ۳۵ مورد بیمار غربالگری شده در سطح استان ، ۲ مورد مشکوک به اُمیکرون وجود داشت که جهت بررسی بیشتر نمونه ها به تهران ارسال شده و در صورت تایید به عنوان سویه های قطعی اعلام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه سویه اُمیکرون در کشور وجود دارد، افزود: در هفته های آتی سویه غالب کرونا در کشور به احتمال زیاد اُمیکرون خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دیروز نخستین مورد مثبت ابتلا به سویه امیکرون در کشور شناسایی شد.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

افراد بالای ۱۲ سال در استان حدود ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا