آتش تقی پور: ویروسی کشنده‌تر از کرونا در کمین ماست


آتش تقی پور: ویروسی کشنده‌تر از کرونا در کمین ماست

سیامک اطلسی و علی سلیمانی سر فیلمبرداری کرونا گرفتند و فوت کردند، ولی این دلیل خوبی برایم نبود که از کرونا بترسم و کار نکنم.

آتش تقی پور بازیگری که به تازگی در سریال موج اول و فیلم آتابای ایفای نقش کرده گفت: ویروسی کشنده‌تر از ویروس کرونا برای بازیگران وجود دارد به نام ویروس منزوی شدن و در خانه ماندن که باعث سکته و مرگ می‌شود.

به گزارش ایران، تقی پور ادامه داد: سیامک اطلسی و علی سلیمانی سر فیلمبرداری کرونا گرفتند و فوت کردند، ولی این دلیل خوبی برایم نبود که از کرونا بترسم و کار نکنم.

نقش من در موج اول نگهبان بیمارستان صحرایی بود و کار در فضای باز انجام شد و لازم نبود من در تمام طول فیلمبرداری ماسک بزنم و خودم هم با اکراه ماسک می‌زدم و جلوی دوربین ماسکم را بر می‌داشتم، چون چهره با ماسک خیلی تغییر می‌کند.

بازیگر سریال موج اول پذیرش بازی در این سریال را رفاقتی دانست و گفت: از قبل با عوامل آشنایی داشتم و با هم سر یک سفره نان خورده بودیم کار باید فوری ساخته می‌شد نقش من هم سخت بود، چون باید زمان زیادی روی پا می‌ماندم با وجود کمر درد و پا درد نقش را پذیرفتم تا به مدافعان سلامت ادای دین کنم.

کسانی که بیشترین مسوولیت پذیری را در دوران کرونا داشتند و از خودشان گذشتند ومیدان جنگ با کرونا را ترک نکردند در حالی که می‌توانستند با مهاجرت در آمد بیشتری کسب کنند.

تقی پور استفاده از انرژی و نیرو‌های ذخیره شده را برای بازی در شرایط سخت موثر دانست و گفت: من با پای گچ گرفته برای بازی در سریال روزی روزگاری به اصفهان رفتم جلوی دوربین صاف صاف راه می‌رفتم و بعد از کار لنگ می‌زدم، این نیروی ذخیره سر سریال موج اول و آتابای کمک زیادی به من کرد.

این بازیگر پیشکسوت به وسواس بودن اش هم اشاره کرد و گفت: در سریال موج اول اصلا از لباس‌های آرشیو استفاده نکردم و لباس‌های خودم را جلوی دوربین می‌پوشیدم و برای بیمار نشدن بهداشت را بیشتر رعایت کردم، البته در کار‌های دیگر هم این وسواس را دوست دارم و دلم نمی‌خواهد لباس هایم دست به دست شود.

تقی پور به همبازی شدن با مهدی فخیم زاده در سریال موج اول اشاره کرد و گفت: فخیم زاده را از سال ۴۵ می‌شناسم در کلاس‌های استاد سمندریان، ولی تا به حال پیش نیامده بود همبازی باشیم و در این سریال هم در بازی برخوردی فیزیکی داشتیم بخاطر اینکه اجازه نمی‌دادم همراه فخیم زاده کسی وارد بیمارستان شود.

وی درباره بازی در سریال آتابای و کار با نیکی کریمی گفت: در این فیلم سه سکانس بازی داشتم، فیلم در زادگاهم خوی فیلمبرداری شد که خیلی خوب بود، نیکی کریمی در کارگردانی لطافت ویژه‌ای دارد توضیحاتی در کار می‌دادند که خیلی مثمر ثمر بود که در کار بستیم و بازی کردیم.

این بازیگر گلایه‌ای از حضور کوتاهش در فیلم‌ها و سریال‌ها ندارد و معتقد است من کم کار نیستم شاید دوستان فکر می‌کنند من زیاد به مسایل مالی اهمیت نمی‌دهم و گاهی از این رفاقت‌ها سواستفاده می‌شود، در سریال‌ها و فیلم‌ها بازیگران پیشکسوت نقش اصلی ندارند و حضورشان در زمان فیلمبرداری خیلی کوتاه است.

تقی پور از بازی در سریال روزی روزگاری، شب دهم و خانه‌ای در تاریکی به نیکی یاد کرد و گفت: برای من نقش کوتاه و بلند فرقی ندارد، مثلا در سریال امام علی یک سکانس بازی کردم و درگیر کار در سریال روزی روزگاری بودم، اما همه از نقش ام تعریف کردند نقش کوتاه اشکالی ندارد وقتی کار خوب باشد.

وی درباره لهجه ترکی اش در فیلم‌ها توضیح داد: به زبان مادری ام عشق دارم، ولی فقط در فیلم‌ها بنا بر موقعیت ترکی حرف می‌زنم جایی که لازم باشد سعی می‌کنم بدون لهجه حرف بزنم، ولی لهجه ترکی ام را کتمان نمی‌کنم.

تقی پور خاطره‌ای از تراکتور سواری در فیلم خروج تعریف کرد و گفت: من گواهینامه پایه یک داشتم و رانندگی با تراکتور برایم سخت نبود، اما تراکتوری که به من داده بودند کلاژه اش سفت بود و خیلی زور می‌خواست تا فشارش داد در ضمن با توجه به سن ما بالا و پایین رفتن از تراکتور سخت بود.

ولی من همیشه در فیلم‌ها حرکت اضافه نمی‌کنم مثلا در فیلم خروج دور اضافه با تراکتور نمی‌زدم، چون هر کسی با تراکتور چپ کند مرگش حتمی است.

در سریال سر بداران باید با اسب مجاری تمرین می‌کردیم اسبی که هیکلش اندازه ۴ اسب است و تکان هایش خیلی زیاد بود وقتی پیاده شدم گفتم می‌روم قرارداد را پاره می‌کنم و بازی نمی‌کنم.

ولی شب فکر کردم و گفتم نهایتش افتادن از اسب و مرگ است و ادامه دادم حفظ سلامتی در کار ضروری است، ولی بعضی وقت‌ها باید تسلیم سختی کار شد، اما کلا در کار خطر نمی‌کنم تا بعدا کسی به مشکل نخورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید