آئودی R8 تقریباً برهنه با قدرتی 1500 اسب بخاری!


آئودی R8 تقریباً برهنه با قدرتی 1500 اسب بخاری!

در روزگار کنونی چه چیزی تعیین کننده تردد قانونی یک خودرو در خیابان‌هاست؟ خب این بسته به محل زندگی شما دارد. در ساده‌ترین حالت ممکن خودروی شما باید دارای چراغ‌های جلو و عقب با کارکرد صحیح باشد. خب این همان چیزی است که آئودی R8 موردبحث ما دارد ولی در سمت دیگر ماجرا باید گفت … The post آئودی R8 تقریباً برهنه با قدرتی 1500 اسب بخاری!...

در روزگار کنونی چه چیزی تعیین کننده تردد قانونی یک خودرو در خیابان‌هاست؟ خب این بسته به محل زندگی شما دارد. در ساده‌ترین حالت ممکن خودروی شما باید دارای چراغ‌های جلو و عقب با کارکرد صحیح باشد. خب این همان چیزی است که آئودی R8 موردبحث ما دارد ولی در سمت دیگر ماجرا باید گفت این سوپرکار آلمانی از حداقل قطعات بدنه استفاده کرده اما خب می‌تواند به‌صورت قانونی در جاده و خیابان تردد نماید.

آئودی R8 تقریباً برهنه با قدرتی 1500 اسب بخاری!

این R8 زندگی خود را به عنوان آئودی R8 GT 2012 شروع کرده است. این مدل بسیار کمیاب بوده و تنها ۳۳۳ دستگاه از آن تولید شده و تنها ۹۰ دستگاه روانه بازار آمریکا شده است. سوپرکار موردبحث از نسخه ارتقا یافته پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استفاده کرده و قدرت ۵۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متری تولید می‌کند. آن‌گونه که ارباب حلقه‌ها ادعا کرده، R8 GT شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت داشته است. پس اصلاً با خودروی کندی طرف نیستیم. متأسفانه این خودرو در دست مالک دوم یک تصادف شدیدی را از بخش جلو تجربه کرده و همچنین درب سمت راننده و پانل عقب خودرو نیز آسیب‌دیده است. این خودرو مدتی در پارکینگ باقی مانده ولی بعد از چند ماه فروخته شده و نهایتاً نفر سومی آن را خریداری کرده است.

آئودی R8 تقریباً برهنه با قدرتی 1500 اسب بخاری!

خب مالک سوم با این خودرو چه کرده است؟ او متخصص استفاده از قطعات خودروهای دیگر در مدل‌های تصادفی بوده و پیشرانه این خودرو را نیز به دست کمپانی آندرگراند ریسینگ سپرده است. این شرکت متخصص نصب توربوهای بزرگ روی خودروهای مختلف بوده و بنابراین R8 موردبحث بجای قدرت ۵۵۲ اسبی نسخه استاندارد هم‌اکنون خروجی حدود ۱۵۰۰ اسب بخاری دارد. همچنین از آنجایی که اکثر بخش‌های بدنه آسیب دیده بوده بنابراین مالک به حذف آن‌ها اقدام کرده است. البته از قطعات خودروهای دیگر نیز در این سوپرکار استفاده شده است. مثال جالب دراین‌باره چراغ‌ها خواهد بود. اگر فکر می‌کنید چراغ‌های جلوی این R8 به خود خودرو تعلق ندارند درست فکر می‌کنید. چراغ‌های اصلی در واقع یک جفت چراغ تریلر تراکتور بوده و چراغ‌های دیگر نیز از فورد موستانگ گرفته شده‌اند. فعلاً این خودرو تست ۴۰۰ متر را تجربه کرده اما مالک می‌گوید این موشک ۱۵۰۰ اسب بخاری عملکرد فوق‌العاده خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت