کاهش 5 تا 10 درجه‌ی دمای هوا در بوشهر/ کشاورزان مراقب باشند


کاهش 5 تا 10 درجه‌ی دمای هوا در بوشهر/ کشاورزان مراقب باشند

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همزمان با خروج سامانه بارشی در روز سه‌شنبه از استان دمای هوا به طور میانگین 5 تا 10 درجه سلسیوس کاهش یابد.

هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از ظهر فردا سه شنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، سواحل استان در اغلب ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می یابد. ضمن اینکه در ساعاتی از وقت امروز و فردا ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدو برق، بیشتر در نواحی شمالی و مرکزی استان، پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط، عمدتا مناطق شمالی و مرکزی استان، بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق خواهد بود.

سالاری ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا بتدریج در شمال خلیج فارس، شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا بتدریج در فراساحل شمالی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر اعلام کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۹ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۷ ، جزر دوم ساعت ۱۳:۰۳ و مد دوم ساعت ۲۰:۲۸ خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر با صدور هشدار زرد به کشاورزان نسبت به کاهش دما و احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغات کشاورزی هشدار داد و اعلام کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از بعد از ظهر سه شنبه همزمان با خروج سامانه بارشی از استان و وزش جریانات شمال غربی روند دمای هوا در سطح استان به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش یابد، این کاهش دما در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...