استاندار ایلام: دستگاه ها آمار را منطبق با واقعیت به مرکز گزارش کنند


استاندار ایلام: دستگاه ها آمار را منطبق با واقعیت به مرکز گزارش کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام آمارسازی غلط را ظلمی در حق مردم استان دانست و از عموم دستگاه های اجرایی خواست بر اساس واقعیت های موجود آمارهای را به مرکز ارائه و گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت: یکی از دلایل عدم تخصیص اعتبارات مناسب به استان، آمارهای غلط است که توسط مدیران به مراکز ارائه شده که با واقعیت تناسب ندارد.

وی افزود: در مرکز به تناسب نرخ بیکاری، صف برخورداری را حساب می کنند، وقتی نرخ بیکاری ۶ درصد اعلام می شود، سازمان برنامه بودجه با توجه به این اعداد بودجه به استان اختصاص می دهد و درصد تسهیلات مشاغل خانگی را همچون استان های برخوردار بالای ۱۴ درصد اعلام می کند.

استاندار ایلام به ارائه آمار دقیق از سوی دستگاه های مختلف تاکید کرد و افزود: ما به دنبال واقعیت ها هستیم زیرا آمارسازی غلط ظلم در حق مردم است.

بهرام نیا یادآور شد: وجود ۲۴ هزار بیکار زیبنده استان نیست و باید برای اشتغال این افراد برنامه جدی تدوین شود که ما برای سال آینده در این حوزه برنامه اساسی داریم.

وی اضافه کرد: برخی ها اعلام می کنند مدیران در برزخ هستند و دل به کار نمی دهند، اما آنچه که ما می بینیم تلاش و پای کار بودن مدیران است و خوشبختانه مسئولین با دغدغه پای کار هستند ، تا آخرین لحظه که در مسند مدیریت هستند باید به فکر مردم باشند.

سهم اشتغال دستگاه ها باید مشخص باشد

استاندار ایلام گفت: سهم اشتغال دستگاه ها با توجه به زمان اعلامی از نظر تعداد اشتغال باید مشخص و در جلسه آتی کارگروه اشتغال استان اعلام شود.

بهرام نیا یکی از راه های کاهش بیکاری در استان را اشتغال خرد اعلام کرد و افزود: این اشتغالزایی مهاجرت معکوس به همراه دارد زیرا افراد روستایی که تسهیلاتی دریافت می کردند در تولید مواد لبنی و صنایع دستی و ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی و تولیدی فعال می شوند و دیگر در حاشیه شهرها بیکار نمی شوند.

وی اظهار داشت: بخشی از اشتغال خرد با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد می شود و می تواند مهاجرت معکوس را به همراه داشته باشد.

استاندار ایلام گفت: می توان با در پیش گرفتن تسهیلات برای ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی حاشیه نشینی کم و روستاها را رونق داد.

بانک ها راهکار موثری به جای تملک واحدهای تولیدی در پیش بگیرند

استاندار ایلام از بانک های اجرایی استان خواست به جای تملک واحدهای تولیدی راهکارهای بهتری در پیش بگیرند زیرا بحث تملیک کارخانجات ضمن بیکاری کارگران، باعث کاهش تولید و مشکلات اقتصادی استان می شود.

بهرام نیا اظهار داشت: بر اساس آمار معاونت اقتصادی استانداری سال گذشته ۱۴ واحد تملیکی به چرخه تولید بازگشته و اکنون ۶ مورد همچنان در تملک بانک است.

وی افزود: ببرای ایجاد اشتغال و رونق تولید از نظر کمی و کیفی ادارات ایلام در سطح کل و شهرستانی در قالب کارهای پیمانکاری و مصرف، کالاهای مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی استان تامین کنند.

استاندار ایلام گفت: استفاده از تولیدات کارخانجات استان برای فعالیت های پیمانکاری و عمرانی حمایت از واحدهای تولیدی محسوب شده و نقش مهمی در تداوم فعالیت آنها و تثبیت اشتغال دارد.

بهرام نیا افزود: با مشارکت سازمان بازرسی و دستگاه های مربوطه در امورات پیمانکاری چاره اندیشی برای استفاده از تولیدات استان و مراکز خدماتی باید صورت گیرد زیرا حمایت از تولید و اشتغال یک وظیفه اساسی است.

وی یادآور شد: بانک ها با کارآفرینان و افرادیکه تسهیلات گرفته اند با توجه به شرایط موجود برای تداوم چرخه تولید استان همکاری کنند و بلافاصله آنها را به مراجع قضایی ارجاع ندهند.

استاندار ایلام افزود: تعطیلی این مراکز ، بیکاری کارگران را به دنبال دارد و صدمه ای به تولید و اقتصاد استان وارد می کند ، باید بانک ها هم بحث درآمد اقتصادی خودشان و هم حمایت از اشتغال را مد نظر قرار دهند.

بهرام نیا همچنین به برش اشتغال سه ماهه باقیمانده سال متناسب با تعداد اشتغال هر ماه و هر دستگاه، شغل ایجاد شده اشاره و آنرا منوط به تایید سازمان تامین اجتماعی دانست.

وی تاکید کردت: پاشنه آشیل استان مسائل اقتصادی است، سال آینده برنامه ها بر اساس رشد تعریف شده و باید از ظرفیت های بالقوه استان نهایت استفاده را برای بهبود وضعیت اقتصادی ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس