دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند


دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

مراحل و اصول اقدام‌پژوهی از سوی ابوالفضل بختیاری برای مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، ابوالفضل بختیاری نویسنده و پژوشگر ۲۸ آذر ۱۴۰۰ مهمان اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان شد و به صورت حضوری و مجازی چرایی و چگونگی فعالیت اقدام‌پژوهی را برای علاقه‌مندان تشریح کرد.

بنابر این خبر، بختیاری ابتدا چند نمونه از موضوعات برگزیده کشوری اقدام‌پژوهی را مثال زد و اقدام‌پژوهی را گفتگوی علمی دو مربی با هم و طرح یک مسئله دانست.

ابوالفضل بختیاری درباره الفبای پژوهش به عنوان، مقدمه و چکیده پرداخت و گفت: عنوان اقدام‌پژوهی باید تا حد ممکن کوتاه، محدود و جزئی باشد. در مقدمه نویسنده آنچه را می‌خواهد بگوید در کلمات محدود بیان می‌کند و بهتر است با موضوع و زمینه اصلی پژوهش شروع شود. همچنین در خط آخر مقدمه باید هدف از نوشتن اثر و پژوهش را بیان کرد.

وی افزود: چکیده پژوهش عصاره و خلاصه پژوهش است که در آخرین مرحله کار پژوهش نوشته می‌شود و در ابتدای ساختار پژوهش و با قلم درشت‌تر به همراه کلیدواژه‌ها نوشته می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، اقدام‌پژوهی یا کنش‌پژوهی را از روش‌های تحقیق توصیفی بیان و در ادامه تشریح کرد: در تنه اصلی گزارش اقدام‌پژوهی تبیین و تشریح مسئله به صورت مفصل و روایی صورت می‌گیرد.

بختیاری با اشاره به اینکه هیچ پژوهشی به دنبال مطرح کردن یک مسئله کلی نیست، شواهد یک و دو که باید در تنه اصلی پژوهش بیاید و چگونگی نوشتن نتیجه‌گیری و منابع را توضیح داد.

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند


به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، ابوالفضل بختیاری نویسنده و پژوشگر ۲۸ آذر ۱۴۰۰ مهمان اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان شد و به صورت حضوری و مجازی چرایی و چگونگی فعالیت اقدام‌پژوهی را برای علاقه‌مندان تشریح کرد.

بنابر این خبر، بختیاری ابتدا چند نمونه از موضوعات برگزیده کشوری اقدام‌پژوهی را مثال زد و اقدام‌پژوهی را گفتگوی علمی دو مربی با هم و طرح یک مسئله دانست.

ابوالفضل بختیاری درباره الفبای پژوهش به عنوان، مقدمه و چکیده پرداخت و گفت: عنوان اقدام‌پژوهی باید تا حد ممکن کوتاه، محدود و جزئی باشد. در مقدمه نویسنده آنچه را می‌خواهد بگوید در کلمات محدود بیان می‌کند و بهتر است با موضوع و زمینه اصلی پژوهش شروع شود. همچنین در خط آخر مقدمه باید هدف از نوشتن اثر و پژوهش را بیان کرد.

وی افزود: چکیده پژوهش عصاره و خلاصه پژوهش است که در آخرین مرحله کار پژوهش نوشته می‌شود و در ابتدای ساختار پژوهش و با قلم درشت‌تر به همراه کلیدواژه‌ها نوشته می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، اقدام‌پژوهی یا کنش‌پژوهی را از روش‌های تحقیق توصیفی بیان و در ادامه تشریح کرد: در تنه اصلی گزارش اقدام‌پژوهی تبیین و تشریح مسئله به صورت مفصل و روایی صورت می‌گیرد.

بختیاری با اشاره به اینکه هیچ پژوهشی به دنبال مطرح کردن یک مسئله کلی نیست، شواهد یک و دو که باید در تنه اصلی پژوهش بیاید و چگونگی نوشتن نتیجه‌گیری و منابع را توضیح داد.

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل