طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه تزیین و مواد لازم


طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه تزیین و مواد لازم

سالاد ماکارونی جزو غذاهای مدرن و پرطرفداری است که با اینکه سابقه چندانی بین خانواده‌ها ندارد ولی خیلی زود طرفداران خود را پیدا کرده و در حال حاضر جزو محبوب‌ترین غذاهایی است که مطابق سلیقه‌های مختلف است. خیلی‌ها این غذا را به عنوان وعده غذایی اصلی یا غذای دوم در مهمانی‌ها در کنار غذای اصلی سرو می‌کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آف دکور، این غذا کالری بالایی هم دارد و همه گروه‌های سنی مخصوصا کودکان به این غذا علاقمند هستند. سالاد ماکارونی طرز تهیه‌های مختلفی دارد و سلیقه‌های متفاوتی برای این غذا وجود دارد که ترجیح می‌دهند این غذا را مطابق میل خود تهیه کنند.

در این مطلب ما سالاد ماکارونی را با مرغ و با استفاده از سس رنچ آموزش خواهیم داد. سس رنچ جزو جز سس‌های بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای است که هم به صورت آماده به فروش می‌رسد و هم خودتان می‌توانید از ترکیب سس مایونز با سبزی خشک و ادویه آن را تهیه کنید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی را مشاهده خواهید کرد و سپس طرز تهیه سالاد ماکارونی را به شما آموزش می­‌دهیم.

برای دیدن ادامه مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه مواد لازم

این غذا سرد سرو می‌شود و شما می­‌توانید حتی برای مسافرت هم این غذا را تهیه کنید زیرا برای خوردن آن احتیاج به گرم کردن نیست. مقدار موادی که در ادامه مشاهده می‌کنید برای ۲ نفر مناسب است و اگر خواستید سالاد ماکارونی را برای نفرات بیشتر تهیه کنید باید با در نظر گرفتن نسبت‌های بین مواد اولیه مقدار آنها را افزایش دهید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

زمان پخت:۳۰ گوجه فرنگی: یک پیمانه خرد شده مرغ: دو پیمانه پخته خرد شده یا ریش ریش شده فلفل سیاه: یک قاشق چای‌خوری ماست: دو قاشق غذاخوری نمک: یک ‌چهارم قاشق چای‌ خوری نخود فرنگی: یک ‌سوم پیمانه سس رنچ: یک ‌دوم پیمانه ژامبون گوشت: شش ورق پاستا فرمی خام: دو پیمانه سس مایونز: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد ماکارونی

در اولین مرحله برای تهیه سالاد ماکارونی باید مرغ پخته شود و خنک شود و بعد ماکارونی را بپزید. برای این منظور یک قابلمه را از آب پر کنید و روی شعله گاز قرار دهید. هنگامی که به جوش رسید ماکارونی فرمی یا رشته ای خود را داخل آن بریزید تا بپزد.

بعد از اینکه ماکارونی نرم شد، آن را درون آبکش ریخته و کمی آب سرد بریزید و پس از آن داخل یک کاسه بگذارید و برای مراحل بعدی آماده شوید.

اکنون باید گوجه و مرغ را به شکل نگینی خرد کنید. می‌توانید بجای گوجه فرنگی از گوجه گیلاسی استفاده کنید و بعد از آن باید ژامبون ها را به شکل نگینی خرد کنید و یک ماهی تابه را روی گاز بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید و ژامبون هایی که خرد کرده بودید را داخل روغن تفت دهید و بعد همه مواد را با هم مخلوط کنید و سس دلخواه خود را به اندازه‌ای که می‌ خواهید به آن بزنید.

برای طعم بهتر می‌توانید کمی بلوچیز یا پنیر چدار داخل سالاد ماکارونی خود بریزید.

یکی از نکات مهم برای تهیه سالاد ماکارونی این است که کمی نمک و روغن داخل آب بریزید تا ماکارونی‌ها موقع آبکش کردن به هم نچسبند و داخل سس هم می‌توانید کمی فلفل سیاه و آبلیموی تازه بریزید و بعد مواد سالاد ماکارونی را با هم مخلوط کنید. برای اینکه طعم ها با هم ترکیب شوند و به اصطلاح سالاد ماکارونی جا بیفتد بهتر است بعد از ترکیب مواد آن را میل نکنید و روی آن را بپوشانید و یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا طعم بهتری داشته باشد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه تزیین و مواد لازم

تزیین سالاد ماکارونی

اگر برای مهمانی و یا مجلس خاصی این غذا را تهیه می‌کنید و تمایل دارید که آن را تزیین کنید با توجه به اینکه تزیین کاملا سلیقه‌ای است تنها با دیدن تصاویر می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید و بعد با توجه به میل و ذائقه و سلیقه خود سالاد را تزیین کنید. به طور مثال می‌توانید از کمی شوید یا مرغ و کالباس و یا گوجه گیلاسی برای تزیین سالاد ماکارونی استفاده کنید.

یکی از کارهایی که برای تزیین سالاد ماکارونی می‌توانید انجام دهید این است که از قالب‌های آماده استفاده کنید و سالاد ماکارونی قالبی تهیه کنید و آن را به شکل دلخواه سرو نمایید.

سالاد ماکارونی مجلسی

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی با توجه به اینکه قرار است این غذا را افرادی با سلایق مختلف میل کنند از به کاربردن زیاد ادویه خودداری کنید و طعم این غذا را طوری ترتیب دهید که هر شخصی با هر ذائقه ای بتواند آن را بخورند و بهتر است یک تزئین زیبا برای آن در نظر بگیرید.

سالاد ماکارونی با کالباس

برای تهیه سالاد ماکارونی می توانید هم از کالباس و هم از مرغ استفاده کنید و این نظر شما است که تعیین کننده خواهد بود. اگر تمایل به خوردن مرغ ندارید از کالباس استفاده کنید.

تمام مراحل مانند همان مواردی است که گفته شد و فقط کافیست کالباس ها را هم خرد کنید و داخل سالاد ماکارونی خود بریزید و می توانید داخل آن از نخود فرنگی، ذرت و خیارشور استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه تزیین و مواد لازم

سالاد ماکارونی با تن ماهی هم گزینه جذابی است که می‌توانید امتحان کنید و یا داخل سالاد ماکارونی قارچ بریزید که برای تهیه سالاد ماکارونی با قارچ می‌توانید هم قارچ‌ها را داخل روغن تفت بدهید و بعد داخل غذا بریزید و یا اگر دوست دارید می‌توانید آن‌ها را به صورت خام خرد کنید و داخل سالاد ماکارونی بریزید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی