23 هزار خانوار عشایری آذربایجان‌غربی در سامانه سماک ثبت‌نام کردند


23 هزار خانوار عشایری آذربایجان‌غربی در سامانه سماک ثبت‌نام کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم ثبت نام عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند تردد دام، گفت: 23 هزار خانوار عشایر استان در سامانه مجوز های الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی برای دریافت کارت شناسایی هویت عشایری و دامداری سماک ثبت‌نام کردند.

علی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون برای حدود ۱۰ هزار خانوار کارت تردد الکتروینکی صادر شده است.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، عشایری واقعی شناسائی و پالایش می‌شوند واین کارت مجوز رسمی برای ارائه خدمات به عشایر می‌باشد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: تمام عشایر این استان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://www.maj.ir و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

ناجی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع و ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم آذربایجان‌غربی در اختیار عشایر این استان است.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد زیرپوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی