از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی


از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 29 آذرماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر، کاهش 37 درصدی ذخایر آبی کشور، تشکیل صندوق توسعه استانی، آتش سوزی در قطار قرچک و برگزاری رزمایش هفدهم پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارشها می‌توان به "حضور انقلابی دولت مردمی برای رفع موانع تولید در آذربایجان غربی"، "هنجارهای بیگانه مهمان ناخوانده شب یلدا"، "امید به توسعه بروجرد رهاورد سفر دولت"، "فرونشست، جان دشت قزوین را گرفته است"، "بنگاه‌های اقتصادی در سیستان و بلوچستان از چرایی تا چگونگی" و "آقای فرماندار بنویس از اقوام خودم است!" اشاره کرد.

همچنین گروه استانهای ایرنا در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: آیین یلدا و دورهمی های طولانی ترین شب سال با چاشنی احتمالی ابتلا به سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون فردا شب، سی ام آذر برگزار می شود و مسئولان به ویژه مسئولان بهداشت و درمان کشور چندروزی است که به جوش و جلای هشدارها افتاده اند که هموطنان، شب چله امسال را هم از خیر دورهمی ها بگذرند.

امروز از بوشهر هم خبر رسید که رزمایش نیروهای مسلح بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد. این رزمایش در راستای آمادگی لازم برای افزایش توان پدافندی نیروهای مسلح برگزار شد.

سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز که از روز گذشته به ارومیه سفر کرده است امروز در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد ماکو تاکید کرد که ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار دولت سیزدهم است.

وزیر جهاد کشاورزی هم در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با نشست قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اعلام کرد که فرودگاه خدمات ویژه قزوین برای ترانزیت محصولات کشاورزی ظرفیت دارد. فرودگاه خدمات ویژه در حال حاضر قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای آموزشی و مسافربری سبک را دارد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل بالاترین معضل کشور را بیکاری و مشکلات اقتصادی عنوان و تاکید کرد که دولت و مجلس تلاش می‌کنند آنها را سامان دهند.

محتشمی‌پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور در اصفهان گفت که حوزه معدن دارای ظرفیت خوبی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی است.

همچنین معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که برای شرکت در آیین گشایش نمایشگاه فرصت‌های شغلی به کرج سفر کرده بود گفت که ۳۲۶ فرصت شغلی مهارت محور کم هزینه در کشور احصا شده است. به گفته غلامحسین حسینی نیا، شکل دهی این مشاغل به سرمایه کم تا رقم حدود ۱۰ میلیون تومان نیاز دارد که ابزار کار برخی از مشاغل نیز با ۵۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.

از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز تشکیل صندوق توسعه استانی که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است را راهکاری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دانست.

مدیرکل آموزش های هنرستانی وزارت آموزش و پرورش هم که به سنندج سفر کرده است خبر داد که هفت هزار هنرستان در کشور فعالیت می‌کنند. به گفته وی با توجه به اینکه هرم شغلی در حال تغییر است تعدادی از هنرستان های وابسته را به دستگاه های اجرایی کشور اضافه کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در دیدار با نمایده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد که توسعه فرهنگ نماز در مدارس، ناهنجاری‌های اجتماعی را از بین می‌برد. به گفته وی در حال حاضر ۱۵ هزار روحانی مسوول اقامه نماز در واحدهای آموزشی کشور هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سنندج از کاهش ۳۷ درصدی ذخایر آبی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: امسال بارندگی‌ها هم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی

رییس سازمان امور اراضی هم در کاشان خبر داد که سنددار کردن ۹ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور در دست پیگیری است. حدود چهار میلیون هکتار از این اراضی برای تصویب به سازمان ثبت اسناد کشور معرفی و نزدیک به یک‌ونیم میلیون هکتار زمین نیز به طور رسمی وارد مرحله صدور سند شده‌ است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا در اصفهان اعلام کرد که مصرف کلسیم عوارض کشنده آلودگی هوا را از بین می‌برد. به گفته این متخصص، عوارض کشنده آلودگی هوا بر بدن همچون سرب با مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان شیر رفع می‌شود. فیلم این گفت وگو را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

آتش سوزی قطار در قرچک مهار شد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در ایرنا مرکز تهران به نقل از مدیرعامل سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک منتشر کرد. مسافران این قطار در سلامت کامل هستند و آتش به طور کامل مهار شده است.

از اردبیل هم خبر رسید که ساختمان تجاری نیمه ساخت در اردبیل دچار آتش سوزی شد. در جریان این حادثه ۲ نفر مصدوم شده بودند که به صورت سرپایی از سوی نیروهای فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مداوا شدند. علت حادثه در دست بررسی است.

مرکز ایرنا در شیراز نیز در خبری اعلام کرد که رزمایش هفدهم پیامبر اعظم برگزار شد. این رزمایش همگام با بقیه رده‌های سپاه برای ایجاد امنیت و مقابله با هرگونه تهدید و تعرض دشمن شکل گرفته است.

از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم خبر داد که حریق‌های سطحی در سه منطقه جنگلی گیلان تحت کنترل است. این سه منطقه جنگلی در شهرستان‌های رودبار و سیاهکل واقع شده است.

کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران نیز که این روزها به مشهد سفر کرده است در دیدار با استاندار خراسان رضوی تاکید کرد که پیگیر توسعه روابط با ایران و خراسان رضوی هستیم. وی بر رفع موانع پیش روی شرکت‌های ژاپنی در خراسان رضوی و مشهد تاکید کرد. او همچنین در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی توس و آرامگاه فردوسی یادآور شد که فردوسی بنیان‌های ملی ایران را تقویت کرده است.

از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی

همچنین معاون شهرسازی شهرداری اصفهان در نشست تخصصی معاونان سفارت لهستان و مدیران شهرداری و شورای شهر اصفهان تبادل تجربه بازآفرینی شهری را فصل جدیدی از روابط اصفهان و لهستان عنوان کرد.

از رزمایش بر فراز نیروگاه اتمی تا سنددار شدن9میلیون هکتاراراضی کشاورزی

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی شهرستان دلیجان از ساخت ۱۳۵ هزار کلاس درس در کشور با مشارکت خیران خبر داد. به گفته وی ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس از مجموع این کلاس‌ها پارسال توسط خیران مدرسه ساز ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

خبرنگار ایرنا در اهواز نیز در خبری اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان خوزستان طی روزهای گذشته با رصد اطلاعاتی، یک تیم ضد امنیتی قاچاق سلاح و مهمات را در مرزهای جنوب غربی کشور شناسایی و متلاشی کردند.

امروز همچنین گزارش های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش های عبدالله الماسی خبرنگار مرکز کرمانشاه با عنوان "آقای فرماندار بنویس از اقوام خودم است!اشکان جهان آرای از مرکز ساری با تیتر "مخالفت آموزش و پرورش مازندران با انتشار عکس سفره یلدای دانش‌آموزانمیترا عبداللهی از مشهد با عنوان "گرانی و شور خرید یلدا در مشهدِ رهاشده از دام کروناکلثوم مومنی از مرکز سنندج با تیتر "سوز گرانی در یلدای امسالمیثم ماله میر چگینی از مرکز قزوین با عنوان "هنجارهای بیگانه مهمان ناخوانده شب یلدافرونت بهبودی از مرکز رشت با تیتر "روند خشکی تالاب انزلی به بلوار ساحلی رسید" و یادداشت داود میاندهی رییس مرکز کرمان با عنوان "ورزشکاران بیشتر سلام می‌کنند" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا