استاندار: تعامل منطقه ای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد


استاندار: تعامل منطقه ای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعامل منطقه ای استان در تجارت بین الملل گفت: شناسایی مسیر های جدید ترانزیت و افزایش تعامل منطقه ای و تقویت ناوگان حمل و نقل استان می تواند بستر های تحقق اهداف صادراتی کشور در استان را فراهم کند.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در دیدار مدیران و فعالان حوزه حمل و نقل آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل افزود: توسعه ترانزیت و استفاده از این ظرفیت برای توسعه صادرات محصولات استان و افزایش درآمدهای استانی بسیار حائز اهمیت است که در این خصوص باید گام های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سطح معاملات تجاری اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه می تواند در رسیدن به این هدف، نقش موثر و تاثیر گذاری ایفا کند.

وی با قدردانی از تلاش فعالان حوزه حمل و نقل در ارائه خدمات به مردم اضافه کرد: یکی از مهمترین پیشران های توسعه استان ترانزیت و تجارت مرزی است و با توجه به مزیت ها و پتانسیل های استان در این زمینه و هم مرز بودن با سه کشور از این ظرفیت می توان در شتاب بخشیدن به روند توسعه این خطه بهره برد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت های مغفول مانده استان برای ایجاد فرصت های اشتغال جدید، خلق ثروت و افزایش درآمد استفاده کنیم و در این مسیر حلقه های مفقوده و مشکلات، شناسایی و با پیگیری های ملی و ارائه راهکارهای مناسب این مشکلات حل خواهد شد .

معتمدیان، روان سازی و رفع موانع در روند صادرات و ساماندهی فعالیت های مرزی در مرزهای استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مرز محل توقف نیست و محل عبور است و با تغییر نگاه به روان سازی فعالیت های مرزی و ایجاد مدیریت واحد در مرز و ساماندهی شرایط فعلی می توان به این مهم دست یافت.

وی اقتصادی کردن زیرساخت های عمرانی را در کاهش هزینه های حمل و نقل و به صرفه بودن صادرات موثر دانست و بیان داشت: تلاش می شود با اجرای طرح استفاده بهینه از حمل و نقل ریلی و هوایی و استفاده از سیستم های حمل و نقل ترکیبی زمینه صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای منطقه به ویژه کشورهای جنوب شرق آسیا را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تقویت ناوگان حمل و نقل استان افزود: از ویژگی های مهم استان حمل و نقل بین الملی است و در این مسیر از تمامی ظرفیت های قانونی برای نوسازی و تقویت سیستم حمل و نقل استفاده می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت راحتی و ایمنی مسافران در استفاده از سیستم حمل و نقل مسافری ادامه داد: برای تامین ایمنی و راحتی مردم ضروری است ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه برون شهری نوسازی و بهسازی شود.

وی بر تامین مایحتاج مردم و حمل و نقل کالاهای مورد نیاز استان از بنادر جنوبی تاکید کرد و افزود: علاوه بر تامین کالاهای اساسی مردم از بنادر جنوب به دنبال مسیر های جدید و نزدیک از جمله ظرفیت بنادر شمال کشور هستیم .

معتمدیان با اشاره به حمایت از بخش خصوصی اظهار داشت : با توجه به محدود بودن منابع مالی کشور، حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوص در بخش حمل و نقل استان صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس