تونل پات در محور پاتاوه به دهدشت باید تعیین تکلیف شود


تونل پات در محور پاتاوه به دهدشت باید تعیین تکلیف شود

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  مشکل روشنایی و ریزش آب در تونل پات در محور پاتاوه- دهدشت از مدیران خواست هرچه سریعتر این موضوع را  پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایرنا،اگرچه نشست شورای ترافیک استان امروز دوشنبه تحت تاثیر وضعیت فوق العاده ناشی از بارندگیهای اخیر استان کوتاه و مختصر برگزار شد با این حال جبران خسارات ناشی از بارشها مهمترین محور جلسه بود.
همانگونه که پیش بینی می شد تونل پات یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه بود. تونلی که کلیپ و فیلم های ریزش آب در حجم بالا از سقف آن در شب های بارانی گذشته، دستاویزی برای حمله به مهندسان و پیمانکاران این پروژه شده است.

برخی از تعابیری مانند ایجاد آبشار در تونل جاده ملی استفاده کردند و برخی با کنایه آن را شاهکار مهندسی نامیدند. که البته با توجه به وقوع حوادث مشابه در بحران های مشابه این حجم از نا امیدی جامعه از مهندسان،پیمانکاران و مشاوران چیز عجیبی نیست.

به عنوان مثال پل سوم بشار یکی از زیرساختهای استان بود که با اولین بارش پاییزی دستک آن ریزش کرد.

پلی بر روی رودخانه بشار بین شهرک جوشکاران و مختار در بارندگی های سال ۹۸ کاملا از بین رفت.

دهانه تونل دیگری در همین جاده پاتاوه دهدشت به دلیل عدم تثبیت صخره بالای آن دچار ریزش شد و با گذشت حدود چهار سال هنوز هم بازسازی آن به اتمام نرسیده است.

تمامی این اتفاقات برای زیرساختهایی رخ داد که تازه ساز بودند و نخستین وضعیت غیر عادی باعث خسارت فراوان به آنها شد.

حالا اما معاون عمرانی استاندار درباره این تونل گفت:هر چه سریعتر باید روشنایی این تونل انجام و مشکل ریزش آب در آن پیگیری و تعیین تکلیف شود.

البته وی به موضوع دیگری هم اشاره کرد که ارتباط مسقیمی با امور عمرانی دارد و آن هم اهلیت پیمانکاران پروژه ها است.

کیامرث حاجی زاده تاکید کرد برای انتخاب پیمانکاران حتما باید سوابق و عملکرد گذشته آنها نگاه شود و پیمانکارانی که در انجام کارها کوتاهی کرده و یا با کم کاری و سهل انگاری باعث فرسایشی شدن پروژه ها می شوند باید کنار گذاشته شوند.
وی در ادامه نشست با تاکید بر انجام اقدامات کاهش تصادفات در جاده های استان، گفت: کمک به حفظ جان مردم، بالاترین عبادات و انجام وظیفه است.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک، افزود: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز استان با همین جلسات و پیگیری‌ها و اختصاص اعتبارات رفع شد.
وی با تاکید بر کاهش بار ترافیکی در شهرهای استان خصوصا شهر یاسوج گفت: تکمیل پل چهارم بشار به کاهش بار ترافیکی مرکز استان کمک می‌کند.
حاجی زاده یادآوری کرد: اعتبارات این پل تامین شده و شهردار قول بهره‌برداری از آن در بهمن‌ماه را داده که انتظار می‌رود پروژه در همین بازه زمانی افتتاح شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از نقاط حادثه‌خیز در اعتبارات امسال دیده شده، اشاره ای نیز به خدمت رسانی های فاقد استاندارد کرد و گفت: تقاطع سوق-دهدشت استانداردهای لازم را ندارد بارها در شورای فنی و راه و شهرسازی درباره آن تذکر داده‌ شده است.
حاجی‌زاده از اختصاص سه میلیارد تومان به جاده سوق_ دهدشت خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه هر چه سریعتر باید مشخص شود.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات پروژه پاتاوه- دهدشت گفت: این پروژه ۴۴ میلیارد تومان اعتبار دارد.
وی همچنین خواستار شروع به کار بلوار فرودگاه یاسوج شد و افزود: پیمانکار این پروژه خلع شد و پیمانکار جدید مشخص شده بنابراین پروژه باید سریعتر به نتیجه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان