سایپا نیوسدان ، جایگزین ساینا می‌شود + عکس، تغییرات و امکانات


سایپا نیوسدان ، جایگزین ساینا می‌شود + عکس، تغییرات و امکانات

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد که طی یک یا دو سال آینده سایپا نیوسدان را به عنوان جایگزین اتومبیل ساینا روانه بازار خودرو کشور کند. گروه خودروسازی سایپا تاکنون در زمینه تولید سدان‌های کلاس B عملکرد موفقیت آمیزی داشته و سدان‌های این شرکت سهم عمده‌ای از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. این کلاس... نوشته سایپا...

شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد که طی یک یا دو سال آینده سایپا نیوسدان را به عنوان جایگزین اتومبیل ساینا روانه بازار خودرو کشور کند.

گروه خودروسازی سایپا تاکنون در زمینه تولید سدان‌های کلاس B عملکرد موفقیت آمیزی داشته و سدان‌های این شرکت سهم عمده‌ای از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. این کلاس از سدان‌ها به دلیل قیمت پایین علاوه بر بازار ایران در بازار کشورهای همسایه نیز طرفداران زیادی دارد. ساینا و تیبا دو محصولی هستند که سایپا در این کلاس روانه بازار می‌کند و تاکنون به فروش خوبی نیز دست پیدا کرده‌اند،‌ اما سایپا در دوران جدید خود قصد ندارد تجربه پراید تکرار شود و یک خودرو قدیمی را برای سال‌های طولانی روی خط تولید خود نگه دارد. به همین دلیل سایپا به تازگی و پس از گذشت پنج سال از تولید ساینا اعلام کرده است که پروژه جانشین آن با نام نیوسدان کلید خورده است.

سایپا نیوسدان روی پلتفرم ساینا ساخته خواهد شد،‌ اما از نظر ظاهری شباهتی به این اتومبیل نخواهد داشت و در واقع یک فیس لیفت کامل از ساینا خواهد بود. شرکت سایپا قصد دارد این اتومبیل را با آپشن‌های متنوع‌تری در مقایسه با ساینا روانه بازار کند که می‌توان احتمال داد استارت دکمه‌ای،‌ سانروف، کروز کنترل، پنل کیلومترشمار دیجیتال،‌ فرمان برقی، صفحه نمایشگر لمسی، سنسور عقب و روکش چرمی صندلی‌ها از جمله این امکانات باشند.

با توجه به چنین امکاناتی، احتمال این که سایپا نیوسدان با قیمتی پایین‌تر از ۲۵۰ میلیون تومان روانه بازار شود بسیار کم است. گروه خودروسازی سایپا تا پیش از این اتومبیل ساینا را با گیربکس اتومات نیز به بازار عرضه کرده بود،‌ اما در ادامه تنها کوییک پلاس با این گیربکس روی خط تولید سایپا باقی ماند. اکنون که پروژه تولید نیوسدان کلید خورده،‌ احتمال این که سایپا نسخه اتومات این خودرو را نیز برای فروش عرضه کند زیاد است.

مشخصات فنی احتمالی سایپا نیوسدان

سایپا نیوسدان ، جایگزین ساینا می‌شود + عکس، تغییرات و امکاناتسایپا نیوسدان ، جایگزین ساینا می‌شود + عکس، تغییرات و امکانات

پیشرانه M15 سایپا طی سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده و تجربه تولید شاهین مشخص ساخته که می‌توان با نصب توربوشارژ روی این پیشرانه به قدرت چشم‌گیری دست پیدا کرد. پیشرانه ۱.۵ لیتری محصولات اقتصادی سایپا مصرف سوخت پایینی دارد و علاوه بر این تعمیرکاران به راحتی از پس تعمیر آن برمی‌آیند.

به احتمال زیاد سایپا نیوسدان نیز با همین پیشرانه که توانی برابر با ۸۷ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند،‌ وارد خیابان‌های کشور خواهد شد. البته ممکن است نیوسدان به پیشرانه‌های سه سیلندر شرکت تیوان که قرار است در سال آینده،‌ آریا و شاهین با نسخه توربوی آن روانه بازار شوند نیز مجهز شود. این پیشرانه توانی برابر با ۷۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۰۵ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند و به ازای هر صد کیلومتر کمتر از ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

سایپا نیوسدان ، جایگزین ساینا می‌شود + عکس، تغییرات و امکاناتسایپا نیوسدان ، جایگزین ساینا می‌شود + عکس، تغییرات و امکانات

طبق خبرها قرار است که نیوسدان پس از گذشت شش ماه از آغاز تولید انبوه سایپا اطلس،‌ وارد خط تولید سایپا شود. با توجه به این که سایپا اطلس در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ وارد خیابان‌های کشور خواهد شد،‌ پس نیوسدان در اواسط سال ۱۴۰۲ رونمایی شده و به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۳ روانه بازار خواهد شد. از این رو تا سال ۱۴۰۳ ساینا همچنان روی خط تولید سایپا باقی خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...